הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה הודיעה על הקלה נוספת בהנחיות, עסקים רבים צפויים להיפתח מחדש
לפי ההערכות, ב-53 מתוך 58 המחוזות יתאפשר לעסקים כמו מסעדות לבצע פתיחה מחודשת מלאה. לעומת זאת, בערים הגדולות לא צפויים שינויים בשלב זה. המושל ניוסאם: "מעניקים את הסמכות הנדרשת למנהלי מחלקות בריאות הציבור ברמת המחוז"

קליפורניה תאפשר לעסקים נוספים להיפתח באמצעות הקלה נוספת בהנחיות, כך הודיע מוקדם יותר היום (שני) מושל המדינה, גאווין ניוסאם, שהוסיף כי במרבית 58 המחוזות יתאפשר לפתוח מסעדות לישיבה במקום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

חשוב להסביר כי בפועל, לא מדובר בשינויים בהנחיות ברמת המדינה (הן נותרו קבועות: חנויות יכולות להיפתח, אך רק באמצעות איסוף עצמי ע"י הלקוח. מסעדות גם כן פתוחות, אך רק עבור שירותי משלוחים וטייק אוויי). עם זאת, המושל הבהיר כי מחוזות שעומדים בתנאי הסף שהוצבו ע"י לשכתו יכולים לאפשר למסעדות וחנויות להתקדם לשלב הבא בתוכנית היציאה מן המשבר, אם כי ראוי לציין כי המושל חייב לאשר את המהלך עבור כל מחוז.

"בשורה התחתונה, אנשים יכולים להתקדם בקצב שלהם. אנחנו מעניקים את הסמכות הנדרשת למנהלי מחלקות בריאות הציבור ברמת המחוז", הסביר ניוסאם.

 

 

עד כה, 24 מתוך 58 המחוזות של קליפורניה זכו לאישור מצד לשכת המושל - מרביתם מחוזות כפריים בצפון המדינה. אלא שכעת, כאמור, המושל סבור כי כמעט כל מחוזות המדינה - 53 מתוך 58 - יוכלו לזכות באישור הנדרש כדי לפתוח עסקים נוספים.

 

 

באופן טבעי, עולה השאלה מהם אותם קריטריונים שמחוז נדרש לעמוד בהם כדי לאפשר את פתיחת העסקים? ובכן, כאן בדיוק נכנסים השינויים שעליהם הכריז המושל.

כך למשל, קודם לכן נדרש ממחוז להוכיח כי לא נרשמו מקרי מוות בעקבות הקורונה בשבועיים האחרונים, ושיש ירידה ניכרת של מספר החולים בנגיף (פחות מחולה קורונה אחד על כל 10 אלף תושבים). כעת, על המחוז להוכיח כי יש בו פחות מ-25 חולי קורונה על כל 100 אלף תושבים, או לחילופין ששיעור בדיקות הקורונה החיוביות נמוך מ-8%.

בנוסף, על המחוז להוכיח כי קצב האשפוזים בעקבות הקורונה אינו גבוה מ-5% (על פני שבוע ימים), או לחילופין פחות מ-20 בני אדם שאושפזו במהלך 14 הימים האחרונים.

לעומת זאת, כל הקריטריונים בנוגע לקיבולת בתי החולים, מערך הבדיקות ויכולות המעקב אחר חולים חדשים, נותרו קבועים.

 

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם (צילום: AP)

 

המושל ניוסאם לא ציין במפורש את כל חמשת המחוזות שבהם ההקלות לא ייכנסו לתוקף, אך הוא כן חשף כי הרשויות במחוזות לוס אנג'לס, קינגס וטולייר ניצבים בפני קשיים רבים. לגבי קינגס וטולייר - שני מחוזות במרכז המדינה (בסמוך לבייקרספילד) - המושל הצביע על כמויות גדולות של בתי אבות (טולייר) ומפעלי בשר (קינגס) כסיבות אפשריות להוצאתם מהרשימה.

על לוס אנג'לס, המחוז שהפך למוקד הקורונה של קליפורניה, אמר המושל כי "עצם העובדה שאזורים רבים בקליפורניה עוברים לשלב הבאה לאו דווקא אומרת שכל מחוז מוכן לעשות זאת. במחוז לוס אנג'לס, למשל, צריכים לפעול בצורה זהירה יותר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE