הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם הג'ל לחיטוי ידיים למעשה מזיק למערכת החיסון שלנו?
תיאוריות רבות עולות במהלך החודשים האחרונים לגבי מה כן טוב לבריאותינו ומה קצת פחות בהקשר הנגיף הנוראי. מסתבר שיש כאלה הטוענים כי, למרות מה שחשבנו, האלכוג‘ל בכלל יכול להזיק לנו. הד״ר אן לו עונה על הכול

בימים אלו אין אחד שלא מסתובב עם אלכוג'ל קרוב לגופו ומשתמש בו לאורך כמעט כל היום, בייחוד אם הוא בא במגע עם אנשים אחרים. בחודשיים האחרונים, מאז שפרצה המגיפה, רבים יצאו בהצהרות ותיאוריות לגבי נכון ומה קצת פחות בתקופה הזו. 

מסתבר שיש תיאוריה אחת שטוענת כי שימוש יתר באלכוג'ל, שהפך למצרך חובה בכל בית, יכול לגרום לפגיעה במערכת החיסונית שלנו. לפי תיאוריה זו הפעולה הזו יכולה לייצר וירוסים וחיידקים למיניהם שלא ניתן להרוג בעזרת החיטוי או אנטיביוטיקה, וזאת מכיוון ששימוש יתר בחיטוי ידיים מוריד שכבה מסוימת מהעור האמורה להועיל במלחמה נגד אותם לחיידקים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא צריך להפסיק לחטא את הידיים, להפך.

 

אתר Women’sHealth ראיינו את ד״ר אן לו, רופאה במחלקה הזיהומית בסטנפורד ויש לה כמה דברים מאוד מרגיעים עבורנו.

״אין שום בסיס מדעי לחשוב שחיטוי ידיים או סבונים עלולים להשפיע על המערכת החיסונית של האדם או להשפיע על העמידות חיידקים״, כך מסבירה ד״ר לו ומוסיפה כי אין דבר כזה לשטוף ידיים או חיטוי ידיים שהוא יותר מידי בתקופת המשבר הזו.

יחד עם זאת מדגישה ד״ר לו כי חשוב שתהליך שטיפת הידיים יעשה בצורה הנכונה. היא מציינת שפגשה אנשים שעור הידיים שלהם יבש וסדוק עקב שטיפת ידיים מרובה, וזהו מצב שאינו תקין. לכן, חשוב לשמור על לחות הידיים ולא להילחץ לשווא, שכן מוסיפה הדוקטור, ״כל עוד השכבה העליונה של העור תקינה, זה לא אמור להוות בעיה״.

 

זה לא הזמן לאמן את המערכת החיסונית של הילדים שלנו. 

 

דבר נוסף שחשוב לד״ר לו להדגיש זה עניין הכפפות. ״אני רואה אנשים בציבור לובשים כפפות ונוגעים בכל מיני דברים במכולת, ואז משתמשים באותם כפפות כדי לסדר את המשקפיים שלהם ולחייג מהטלפונים שלהם״, היא חוזרת ואומרת כי כפפות הן אינן תחליף לאלכוג׳ל או שטיפת הידיים אלה בנוסף. זה כמו מחסום זמני, אך בכל מקרה חשוב לשטוף ידיים או לחטא אותן לאחר הסרתן.

יש טענות האומרות כי חשיפה לחיידקים דווקא יכולה להיטיב עמנו שכן זה מפתח יכולות למערכת החיסון שלנו להילחם בחיידקים כאלה ואחרים ולפתח מיומנויות הגנה על הגוף מפני מחלות כמו אסטמה ואלרגיות למינהן. ד״ר לו בכל זאת מדגישה כי למרות שהחשיפה לחיידקים אכן חשובה לחיזוק מערכת החיסון שלנו, בעיקר אצל ילדים, בימים אלה של הקורונה זה לא מומלץ ולכן חשוב להקפיד על שטיפת ידיים וחיטוי העור בכל עת.

 

שטפו ידיים כמה שאתם רוצים, רק תשמרו על לחות לאחר מכן.

 

שורה תחתונה, האם אפשר להמשיך לחטא את הידיים בלי הכר?

בוודאי שכן. ד״ר לו מרגיעה ואף מתריסה בנו להמשיך להגן על עצמנו על ידי שטיפת ידיים וחיטוי תמידי כדי להפחית משמעותית את הסיכוי להיבדק בנגיף. ״אני לא חושבת שאנשים צריכים לדאוג יותר מדי מחיטוי ידיים יתר או לשטוף ידיים יותר מדי, כל עוד הם דואגים לעור שלהם״, מסכמת הרופאה. 

 

* התוכן בכתבה אינו מהווה חוות דעת חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.

 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE