הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התרברב בפוסט שהפר את הבידוד בהוואי וישלם מחיר יקר: רגע לפני הטיסה ללוס אנג'לס, תושב הוואלי נעצר בשדה התעופה
סוכנים מיוחדים ממשרד התובע הכללי במדינה, פשטו על החשוד אשר עבר על המדיניות המחייבת את המבקרים בשטחה להכנס עם הגעתם להסגר למשך שבועיים. "נוכחנו לדעת שהתיירים מביאים עימם את נגיף הקורונה, ולכן אנחנו מעדיפים שבשלב זה, אנשים לא יגיעו עד אשר שוב יהיה בטוח לטייל" , הסביר ראש עיריית הונלולו

תושב רסידה שבוואלי לוס אנג'לס, נעצר במהלך סוף השבוע, בטרם עלה על טיסה חזרה מהוואי ללוס אנג'לס, לאחר שנתגלה כי הוא הפר את חובת הבידוד שנדרשה עליו, עם הגעתו למדינה. 

עבדולה אלייב, נלקח למעצר, ביום שבת האחרון, שעה לפני מועד טיסתו, בזמן ששהה בשדה התעופה הבינלאומי בהונלולו.

הרשויות בהוואי חיפשו אחר אלייב, אזרח אזרי במקור, מאחר שבניגוד להנחיות במדינה, המחייבות כל מבקר בה, להכנס לבידוד של שבועיים, האיש עזב את דירת ה-AIRBNB ששכר והמשיך לוואקיקי. 

למרות העבירה שביצע ביודעין, אלייב לא חשש להתרברב על כך, העלה פוסטים ברשתות החברתיות שתיעדו אותו מטייל ברחבי הוואי, ובהמשך בשדה התעופה, וכך סייע לרשויות לאתרו ולעצור אותו.

באחד הפוסטים הוא אף לעג למשטרת הוואי על שלכאורה קנסה אותו ב-460 דולר בעקבות הפרת חובת הבידוד, דבר שהוכחש על ידה.

סוכנים מטעם משרד התובע הכללי, פשטו עליו ועצרו אותו בשדה התעופה. כעת, סכום הערבות שנקבע לו עומד על 2,000 דולר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שדה התעופה בהונלולו הוואי. צילום אילוסטרציה

כאמור, בניגוד למדינות אחרות בארה"ב, הוואי מחייבת את המגיעים לשטחה, בחובת בידוד ביתי למשך 14 יום. עד כה אובחנו בה 640 מקרי קורונה, מתוכם 17 בני אדם הלכו לעולמם.

יש לציין כי זהו אינו המקרה היחיד בהוואי שגרר מעצר בגין הפרת נהלי הבידוד.

לפני כשבועיים נעצרו בני זוג מקליפורניה שהגיעו לוואקיקי, חתמו בבית המלון על התחייבות למילוי ההנחיות, ולמרות זאת יצאו לרכוש פיצה בחוץ, וכשחזרו, גילו שהנהלת המלון דיווחה עליהם והשניים נעצרו.

ביום שישי האחרון, נעצר בהוואי תייר מניו יורק, לאחר שגם כן, הפר את הבידוד והעלה לאינסטגרם תיעודים שלו בחוף הים, אליו הגיע באמצעות תחבורה ציבורית ובכך סיכן לכאורה, את הנוכחים. 

 

טריק פיטרס בפוסט המפליל בחופי הוואי

בדומה למקרה של תושב רסידה, אותו פרסום באינסטגרם, שהגיע לידי הרשויות, שימש עילה למעצרו של הצעיר, טריק פיטרס בן ה-23, אשר לא חשש לתעד עצמו גולש, משתזף ומבצע הליכה לילית לאורך החוף.

כל מבקר המגיע להוואי, נדרש למלא טפסים, המאשרים כי הוא יודע שהפרת נהלי הבידוד הביתי, מהווים עבירה פלילית, בגינה יהיה עליו לשלם קנס בסך 5,000 דולר וכן הוא עשוי להישלח לעד שנת מאסר. 

"כמו כל ארה"ב, גם אנחנו מתמודדים מול אתגרי המגפה", אמר ראש עיריית הונלולו, קירק קולדוול בראיון שערך החודש ברשת CNN, במהלכו הסביר את מניעי המדיניות: "לאחרונה, נוכחנו לדעת שהתיירים מביאים עימם את נגיף הקורונה, ולכן אנחנו מעדיפים שבשלב זה, אנשים לא יגיעו עד אשר שוב יהיה בטוח לטייל" 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE