הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מספר מדהים של אמריקנים 'דילגו' על תשלום המשכנתא מאז משבר הקורונה
הקשיים הנוכחיים לא דילגו על תעשיית המשכנתאות החווה ירידה עזה בכמות בעלי המשכנתא המסוגלים לעמוד בתשלומיהם. עם זאת בחודש האחרון ניכרת מגמת שיפור

למרות שלאחרונה פחות אמריקאים מתקשרים לעובדי המשכנתא שלהם בבקשת הקלה מתשלום המשכנתא, נראה כי ענף הדיור טרם יצא מהיער.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

למעלה מ-4.1 מיליון בעלי בתים, נמצאים כעת בתוכניות “סבלנות”, כך עולה מהנתונים האחרונים של איגוד בנקאי המשכנתאות האמריקני.

בעוד שעובדי המשכנתאות עדיין סובלים ממבול של בקשות להקלה בתשלומים, ישנו גם סימן חיובי המצביע על כך שהסיכוי של בעלי הבתים לשלם את המשכנתא השתפר מאז שמדינות מסוימות החלו לבטל את פקודות הריחוק החברתי ולשוב לעבודה.

בסך הכל, 8.16% מכלל בעלי המשכנתאות עמדו במצב סובלנות החל מה-10 במאי, כלומר הלווים יכולים לדלג או לשלם תשלומים מופחתים. נתון זה עלה מ-7.91% נכון ל -3 במאי, זו העלייה הקטנה ביותר מאז חודש מרץ.

מייק פרנטוני, הכלכלן הראשי של איגוד בנקאי המשכנתאות מסר כי "ישנה השתטחות בולטת בהלוואות הנמצאות במצב סובלנות - וזאת למרות הנתונים הכלכליים השליליים האחידים של חודש אפריל, האבטלה הגבוהה להפליא, ועכשיו העובדה שעבר תאריך הפירעון לחודש מאי". 

בתוך כך, החריג הפוטנציאלי למגמה החיובית הוא פלח שוק ההלוואות המגובות על ידי ג'יני מיי, הכולל את מינהל השיכון הפדרלי (FHA) ואת ההלוואות לענייני ותיקים (VA). יותר מ -11% מהלוואות ג'יני מיי נמצאות במצב של אי תשלום בגלל התפרצות נגיף הקורנה.  

קצב בעלי הבתים הנזקקים לסובלנות הואט, אולם סוף הבעיות של ענף המשכנתאות אינן נראה בעין.

דו”ח שפרסמה לאחרונה חברת החיזוי הכלכלי אוקספורד, מעריכה כי 15% מבעלי הבתים יימצאו בפיגור בתשלומי המשכנתא החודשיים שלהם.

התחזית לבעלי בתים ככל הנראה תלויה ביכולתם להתאפק ולחסוך בהוצאותיהם, במיוחד עבור אלה שאיבדו את מקום עבודתם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE