הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות המשבר: האוכלוסייה המבוגרת נופלת קורבן לשיחות הספאם
אם בתחילת המגפה נרשמה האטה מסוימת בכמות השיחות הללו, הרי שבשבועות האחרונים חלה עלייה חדה. מבוגרים הפכו ל"מטרה הנוחה" של מבצעי העוקץ, ועד כה לפחות 3 חברות תקשורת נענשו על ששיחות והודעות ספאם בוצעו באמצעות התשתיות שלהן

מאות מיליונים ברחבי ארצות הברית עדיין מתמודדים עם השינויים הרבים שנגרמו בעקבות משבר הקורונה, ומסתבר שישנו דבר נוסף שעליהם להתמודד איתו: שיחות והודעות ספאם המנסות לנצל את אי-הוודאות שנוצרה סביב המגפה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

מסקר שפורסם השבוע ע"י חברת Provision Living עולה כי רבע מהמשיבים חוו עלייה בכמות שיחות הספאם מאז תחילת המשבר, ו-20% העידו כי קיבלו לפחות שיחה או הודעה אחת הקשורה לנגיף הקורונה.

לפי נתוני ועדת הסחר הפדרלית (FTC), הונאות שיחות הספאם גובות מדי שנה יותר מ-13 מיליון דולר מהצרכנים האמריקאים. נתון זה גבוה כשלעצמו, וכאשר מוסיפים לכך את הפגיעה הכלכלית של המשבר - עשרות מיליונים שאיבדו את משרתם, שיעור האבטלה שזינק בעשרה אחוזים - ניתן להבין מדוע התופעה מעוררת דאגה.

כ-4,000 איש השתתפו בסקר, ושיחות הספאם השכיחות ביותר היו אלו שהבטיחו צורות טיפול לקורונה (22%), הבטחות לסיוע כספי (18%) והצעות לקבלת ערכות לבדיקת הנגיף (18%). בנוסף, כ-15% מהמשיבים העידו כי קיבלו שיחת ספאם בנוגע לכספי סיוע החירום שאושרה ע"י הקונגרס.

 

מבוגרים הפכו ל"טרף קל" עבור מבצעי ההונאות (צילום: Getty Images)

 

לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), כ-80% ממקרי המוות בארה"ב בעקבות הידבקות בקורונה נרשמו בקרב בני 65 ומעלה. אם לא די בכך שמבוגרים נמצאים בקבוצת הסיכון לחלות במחלה, מהסקר עולה כי הם גם נמצאים ב"קבוצת הסיכון" ליפול קורבן להונאות טלפוניות.

גם לפני משבר הקורונה, מבוגרים הפכו למטרה של מבצעי ההונאות: כ-39% דיווחו על הונאות הקשורות לסושיאל סקיוריטי, 38% סיפרו על הונאות הקשורות לרשות המסים האמריקאית, ה-IRS, ואילו 36% דיווחו על הונאות מצד "חברות תיירות" המנסות למכור חבילות נופש וכדומה.

כדי להיאבק בתופעה, בייחוד בימי משבר הקורונה, ב-FTC הודיעו על שיתוף פעולה עם רשות התקשורת הפדרלית (FCC), ועד כה נשללו רישיונות ההפעלה של שלוש חברות תקשורת קטנות (מפלורידה, קליפורניה ו-וירג'יניה) שבאמצעותן התבצעו שיחות והודעות ספאם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE