הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקרה בוחן? 70 תלמידי גנים ובתי ספר בצרפת נדבקו בקורונה מאז החזרה ללימודים
"זו תהיה פגיעה אנושה אם נאבד דור של ילדים אשר הפסיקו לרכוש השכלה במשך חודשים ארוכים", הסביר שר החינוך במדינה את מניעי המדיניות שלדבריו אם לא הייתה נעשית, הייתה מהווה נזק גדול יותר מהנגיף עצמו. הוא הדגיש כי מדובר בנתונים זעומים ביחס ל-1.4 מיליון תלמידים שחזרו לספסל הלימודם

צרפת מדווחת על 70 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף הקורונה בקרב תלמידים, זאת לאחר שבתי הספר נפתחו מחדש במהלך השבוע שעבר.

ב-17 במרץ, כתוצאה מהתפרצות המגפה שעד כה גבתה את חייהם של מעל 28 אלף תושבים, הכריזה ממשלת צרפת על סגירת כלל מערכת החינוך במסגרת המאבק לבלימת קצב התפשטות הנגיף.  

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תלמידים בכיתה במהלך השבוע במערב צרפת. צילום: AFP

בתום חודשיים של מדיניות הסגר, החלה צרפת, שהפכה כידוע לאחת ממוקדי הקורונה במערב אירופה, בהקלת המגבלות, ובתוכן בפתיחת מגוון חנויות וכן גנים ובתי ספר.

פתיחת מוסדות החינוך, הותנתה בהגבלת של עד 10 ילדים בגנים ו-15 תלמידים בכיתות בתי הספר, אולם כעת, שר החינוך הצרפתי, ג'יאן מישל בלאנקור, מסר לכלי התקשורת כי בתוך שבוע, 70 מתוכם נדבקו בנגיף.

למרות זאת, בלאנקור, הגדיר את המגמה כ"בלתי נמנעת" והסביר כי "התרחשותה היא דבר שבלתי ניתן היה למנוע. כמעט בכל המקרים הללו, ההידבקות נעשה מחוץ לכותלי מוסדות החינוך".

עוד הוסיף שר החינוך, כי מדובר במספרים זעומים ביחס ל-1.4 מיליון הילדים שחזרו לספסל הלימודים. לדבריו, בתי הספר, בהם נתגלו מקרי הקורונה, נסגרו באופן מידי.

צרפת, גרמניה, דנמרק, נורבגיה, צ'כיה ופולין, מהוות חלק מקבוצת מדינות אירופאיות אשר החלו לאחרונה לחזור בהדרגתיות לשגרה, תוך שהן הדגישו כי הדבר יעשה באופן זהיר, איטי ומבוקר בקפדניות.

דנמרק הייתה הראשונה לעשות זאת בחודש שעבר, תוך שהיא סופגת ביקורת מהורי תלמידים על כך שילדיהם הפכו לשפני ניסיונות.

 

וכך זה נראה בגני הילדים בצרפת. צילום: רויטרס

למרות אותה ביקורת, הרשויות במדינות אלו, טענו כי באי החזרת הילדים למוסדות החינוך, הסיכון והנזק לטווח הארוך, יהיה גדול יותר מהקורונה, עבור התלמידים.

"זו תהיה פגיעה אנושה אם נאבד דור של ילדים אשר הפסיקו לרכוש השכלה במשך חודשים ארוכים", קבע בלאנקור בנחרצות.

במקביל אליו, אמרה אמש שרת החינוך הקרואטית, בלאזנקה דיבג'ק, כי לא נרשמה עליה משמעותית בהידבקות תלמידים בקרב מדינות אירופה שפתחו את שערי בתי הספר.

"עד לא נחשפנו לנתונים שליליים בנושא החזרה ללימודים, אך יתכן שזה עדיין מוקדם מידי להסיק מסקנות". 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE