הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פחות בשר, יותר ירקות: ״זו דרך טובה לשמור על בריאותכם״
השיח בנושא תזונה נכונה נראה כי רק הולך וגובר בחודשים האחרונים, ככל הנראה כיוון שתקופת הקורונה גרמה לאנשים להבין כי שמירה על מערכת החיסון שלנו זה הדבר החשוב ביותר. ההמלצה החדשה נובעת מתחילת המחסור בבשר ועליית המחירים אבל בעיקר כי זה הרבה יותר בריא ויכול לעשות פלאים למערכת החיסון שלכם

בימים אלה של המגיפה העולמית נראה כי ישנו מחסור במזונות שונים, כמו ביצים או פסטות, והדבר ממשיך להשתנות ולהתעדכן בעודנו מדברים. צריכת הבשר ועופות בארה״ב מגיעה למספרים אדירים והתחזית היא כי עד לשנת 2023 זה נגיע למספר של 313 מיליון טון. בעקבות נתונים אלו נראה כי אנו עומדים בפני מחסור בבשר כך שכדאי שנתחיל להתכונן למציאות חדשה.

״לאכול יותר צמחים וללכת ללא בשר זו דרך טובה לשמור על בריאותכם״, כך אומר ד״ר רוברט גרהם, רופא מומחה ברפואה פנימית אינטגרטיבית, למערכת CNN. ״שמונים אחוז מהמחלות הכרוניות העומדות בפנינו ניתנים למניעה והפיכה על ידי דיאטה מבוססת על יותר צמחים״, מסביר גרהם, שאגב הוא גם השף והשותף של מרכז הבריאות ואיכות חיים אינטגרטיבי FRESH Med שבניו יורק.

אם כן, זה הזמן להסתגל למציאות חדשה וכך גם לחזק את מערכת החיסון שלנו בעמידות שלה אל מול מחלות חדשות, כמו הקורונה. לא צריך להילחץ ולהפוך לצמחוני או טבעוני מחר בבוקר, אבל כן חשוב לעשות שינוי בתפריט שלכם ולהכניס הרבה יותר מהצומח לתזונה היומיומית שלכם על חשבון אכילת בשר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שיפודי ירקות. שינוי קטן בתפיסה ואתה מגנים על גופכם.

 

אותה גברת בשינוי אדרת 

דבר ראשון, אין צורך לוותר על המבורגרים והמאכלים אהובים. כן כדאי להפחית איתם אך לא לוותר לגמרי. בנוסף, אפשר פשוט לשנות אותן במקצת. לדוגמה, בלזניה האהובה שלרוב מגיעה עם בשר טחון, תוכלו להחליף את הבשר הטחון בירקות כמו פלפלים אדומים, ברוקולי ואפילו הוסיפו קצת גבינות כדי לשדרג את המנה. על בסיס זה נשנה את המנות האהובות למנות ״ללא בשר״.

 

לזניית גבינות עם ברוקולי ותרד. יש סיכוי שאפילו תתאהבו בגרסה הזו אף יותר.

 

תגלו עולם חדש

נכון שיש יתרון וסיפוק גדול בלאכול את המנות המוכרות והאהובות עליכם, אך אולי זה הזמן להתחיל להרחיב אופקים ולנסות מתכונים חדשים. יש אין סוף מתכונים ברשת למנות ללא בשר, מנות שאפילו לא תרגישו את החוסר. 

ישנם רעיונות יצירתיים מאוד למנות מוכרות ואהובות אך עם טוויסט מעניין שהוא כמובן, ללא בשר ועל בסיס מזונות מהצומח, כמו תחליפי בשר למינהם וכדומה.

טופו - זה למשל פתרון מעולה. במידה וניסיתם לשלב אותו באכול שלכם אך גם אם לא, כדאי לכם לנסות ולשלב אותו באופן קבוע בתפריט שלכם. המרקם שלו יכול להגיע למרקם מאוד דומה לזה של הבשר ובכלל שפים טוענים כי הוא אף יכול לספוג את הטעמים מהמנה הרבה יותר טוב מבשר. אם כך, טופו יכול להוות תחליף שימושי מאוד במטבח שלכם.

 

קציצות עדשים. גם טעים וגם מזיק בחלבון.

 

מקור חדש לחלבונים

הטבעונים כבר יודעים זאת, אך גם המטבחים הבינלאומיים עושים שימוש במקורות חלבון מהצומח בתחליף לצריכת הבשר. אפילו המטבח הישראלי. בשועית, עדשים וכמובן גרגירי חומוס ישנה כמות מספקת למדי של חלבונים אשר יכולים להחליף בצורה מעולה את הבשר. אתם תקבלו את כל הסיבים ורכיבים המזינים שהייתם מקבלים מהבשר, זאת ועוד המנות בשימוש המרכיבים האלו יצאו משביעות ומנחמות, זאת עקב הערכים התזונתיים שבהם ובגלל שאלו לרוב מנות חמות.

יום ללא בשר 

קרוב לוודאי שכבר שמעתם על ״Meatless Monday״ של הטבעונים. מטרת היוזמה היא להכניס לתודעה כי יום אחד בשבוע אפשר להסתדר ללא בשר ואז כמובן להמשיך במידה וזה מרגיש נוח. 

״אפילו להיות יום אחד בשבוע ללא בשר יכול לעשות את ההבדל״, כך אומרת שרון פאלמר, דיאטנית ומחברת הספר ״Plant-Powered for Life״. כך שנראה כי שווה לפחות לנסות, יום אחד בלי לא ישנה לך במיוחד אך נראה כי לגוף שלך זה יעשה המון טוב.

הקבוצה המובילה את היוזמה הזו מציעה ספרי בישול מיוחדים לבישול משםחתי עם מתכונים כיפים וקלים להכנת מנות בשר אהובות המבוססות על צמחים בלבד.

 

אנטי פסטי - ירקות בתנור. תזונה ללא בשר עדין יכולה להיות מהנה ומספקת.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE