הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרוויח מהקורונה: נדחתה הסגרתו לקליפורניה של הארווי ויינשטיין
על אף שהמפיק ההוליוודי כבר הורשע באונס ותקיפה מינית ע"י ביהמ"ש בניו יורק, עליו להתמודד עם כתב אישום דומה שהוגש נגדו בלוס אנג'לס. אלא שהמשבר לא מאפשר לבצע את ההסגרה, ולעת עתה לא נקבע מועד לפתיחת ההליכים המשפטיים נגדו

מגפת הקורונה גרמה לדחיית הסגרתו של מפיק העל המושמץ ועבריין המין המורשע, הארווי ויינשטיין, שטרם עמד לדין בגין שלוש תקריות מיניות שאירעו בלוס אנג'לס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ויינשטין מגיע לבית המשפט בניו יורק, מוקדם יותר השנה (צילום: AP)

 

כזכור, ויינשטיין נידון ל-23 שנות מאסר בתחילת מרץ - זמן קצר לפני שמשבר הקורונה גרם לשיבושים כבדים ברחבי ארצות הברית - לאחר שהורשע ע"י בית המשפט בניו יורק באונס ותקיפה מינית. אלא שבפועל, שעות לאחר ההרשעה, ויינשטיין חש ברע והובהל לבית החולים - שם שהה במשך מספר ימים לפני שהועבר לאי רייקרז המשמש כבית הכלא המרכזי של העיר ניו יורק.

זמן קצר לאחר מכן הועבר המפיק המושמץ לכלא שמור בצפון ניו יורק, שם אובחן כחולה קורונה לקראת סוף חודש מרץ.

גרג ריזלינג ממשרד התביעה במחוז לוס אנג'לס, הסביר כי "המגפה גרמה לעיכוב בבקשת ההסגרה, ובשלב זה לא ניתן לקבוע מועד שבו הנאשם יופיע בבית המשפט בלוס אנג'לס".

כזכור, מכתב האישום שהוגש בלוס אנג'לס עולה כי באחד המקרים הוא תקף מינית את הקורבן, ובמקרה אחר הוא אנס אישה. "אנו סבורים שתשתית הראיות תראה שהנאשם השתמש בכוחו והשפעתו כדי להתקרב לקורבנות, ואז ביצע עבירות מיניות אלימות. ברצוני לשבח את הקורבנות, שגילו אומץ רב בדיווח ושחזור של התקיפות שעברו", אמרה בזמנו ג'קי לייסי, התובעת הראשית במחוז לוס אנג'לס.

ההחלטה להגיש את כתב האישום הנוסף כנגד ויינשטין פורסמה באותו היום שבו המפיק ההוליוודי החל את משפטו בניו יורק, שם הוא מואשם בתקיפה מינית של שתי נשים, אחת ב-2006 והשניה ב-2013. במשפט זה, ויינשטין הכחיש את המיוחס לו.

כתב האישום בלוס אנג'לס הוגש בעקבות המקרים שאירעו גם הם ב-2013. לפי לייסי, התקיפה הראשונה אירעה במלון בלוס אנג'לס ב-18 בפברואר של אותה שנה. לפי כתב האישום, ויינשטין אנס את האישה - ששמה לא פורסם - לאחר שפרץ לחדרה בכוח. התקיפה השניה אירעה למחרת במלון אחר, הפעם בבוורלי הילס.

בעקבות שני המקרים, בכתב האישום החמור מופיעים הסעיפים הבאים: אונס, תקיפה מינית אוראלית, חדירה מינית בכוח מהמקרה הראשון, ותקיפה מינית בנסיבות מחמירות מהמקרה השני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE