הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כספי הסיוע הועברו למרבית הזכאים, כרטיסי 'דביט' מיוחדים נשלחו למיליונים
כארבעה מיליון איש יתחילו לקבל השבוע את כרטיסי הדביט, שאמורים לחסוך את הפקדת הצ'ק ולזרז את קבלת הכסף ע"י התושבים. במקביל, נודע כי עד כה כ-140 מיליון איש קיבלו את כספי הסיוע, וכ-10 מיליון נוספים עדיין ממתינים

המבצע המורכב לשליחת והעברת כספי הסיוע לכלל התושבים והאזרחים שזכאים לכך, מתקדם בצעדי ענק לעבר סיומו. לפי הודעת משרד האוצר האמריקאי, השבוע יישלחו כ-4 מיליון כרטיסי 'דביט' שבאמצעותם ניתן יהיה למשוך את כספי הסיוע.

עד כה, התשלומים התבצעו הן באמצעות העברה בנקאית והן באמצעות שליחת צ'ק פיזי. במשרד האוצר אף הסבירו כי המטרה של המהלך היא לוודא שאותם אנשים שיקבלו את כרטיסי הדביט יוכלו למשוך את כספי הסיוע, והם לא יצטרכו להפקיד את הכסף בבנק - דבר שבהכרח מאריך את התהליך כולו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

עוד נמסר ממשרד האוצר כי ניתן להפעיל את כרטיסי הדביט - שנשלחו בשיתוף עם חברת האשראי ויזה - באופן מיידי, ובכך ניתן לקבל את כספי הסיוע באמצעות שלוש דרכים: משיכה בכספומט, העברת הכסף לחשבון בנק או לחילופין, ניתן להשתמש בכרטיס ככרטיס דביט לכל דבר. "לא משנה באיזה אופן תבחרו לפעול, לא נגבה דמי שימוש על פעולות בכרטיס זה", הוסבר בהודעה.

חשוב להבהיר כי כרטיס זה רלוונטי אך ורק עבור כספי סיוע החירום, כפי שאושרה בחקיקת הקונגרס. כלומר, לא ניתן לקבל דמי אבטלה, או כל צורת סיוע אחרת, באמצעות כרטיס זה. למעשה, חלוקת הסיוע החלה כבר לפני חמישה שבועות, ועד כה כ-140 מיליון איש קיבלו את כספי סיוע החירום, וזאת מתוך כ-150 מיליון שזכאים לכך.

בזמנו הוסבר כי הראשונים שיקבלו את כספי הסיוע הם אלו שפרטי חשבון הבנק נמצאים בידי רשות המסים האמריקאית, ה-IRS. כשבועיים לאחר מכן החלה שליחתם של צ'קים פיזיים.

 

שר האוצר, סטיב מנושין (צילום: AP)

 

חלוקת כספי הסיוע נקבעה לפי נתוני ה-IRS. עבור אלו שכבר מילאו את המסים לשנת 2019 (אלו שבמקור היו צריכים להיות מוגשים עד ה-15 באפריל 2020), ב-IRS התייחסו למצב המשפחתי וההכנסה של 2019. עבור המיליונים שטרם הספיקו לשלוח את תצהירי המס ל-IRS, רשות המסים פעלה לפי נתוני שנת 2018.

כאמור, המצב המשפחתי וההכנסה הם אלו שיכריעו בנוגע לגובה הפיצוי. מי שהגיש את תצהירי המס כיחיד ("Single") ושהרוויח פחות מ-75 אלף דולר קיבל  תשלום של 1,200 דולר. בני זוג שהגישו יחדיו את תצהירי המס ("Married filing jointly") שהרוויחו עד 150 אלף דולר זכאים לקבל 2,400.

בנוסף, יחידים ובני זוג היו זכאים ל-500 דולר נוספים על כל ילד (ככל הנראה "ילד" יוגדר כבן 17 ומתחת). ככל שרמת ההכנסה עולה, כך יפחת גובה הפיצוי כאשר בעלי הכנסה העולה על 99 אלף דולר (יחיד) או 198 אלף דולר (בני זוג) לא היו זכאים לקבלת סיוע.

 

משרד האוצר האמריקאי (צילום: Shutterstock)

 

בזמן ששליחת כספי הסיוע מתקרבת לסיומה, בקונגרס כבר עומלים על חקיקת החירום הבאה. בשבוע שעבר אישר בית הנבחרים את החקיקה, הכוללת קרוב לטריליון דולר שיחולק לערים ומדינות. סכום זה נועד למנוע את קריסת הכלכלות המקומיות, וכ-375 מיליארד דולר מתוך הסכום יוקצה לטובת רשויות כפריות (שמרביתם לא זכו לסיוע כספי במהלך החקיקות הקודמות).

השינוי המשמעותי ביותר יורגש בתשלומים הישירים. בדומה לגל התשלומים הראשון, גם בחקיקה זו יחולקו סכום של 1,200 דולר (ליחיד שמרוויח פחות מ-75 אלף דולר) או 2,400 (בני זוג שמרוויחים ביחד פחות מ-150 אלף דולר). אלא שהפעם, במקום לחלק 500 דולר על כל ילד, משפחות יזכו לסכום נוסף בגובה 1,200 עבור כל ילד (עד 3 ילדים). דהיינו, משפחה עם חמש נפשות (זוג הורים ושלושה ילדים מתחת לגיל 18) תקבל 6,000 דולר (2,400 להורים ו-3,600 על שלושת הילדים).

מעבר לכך, חקיקת החירום תתקצב את התוספת לדמי אבטלה בגובה 600 דולרים, עד סוף השנה הנוכחית. בנוסף, תוקם קרן מיוחדת שמטרתה לסייע לציבור הרחב בתשלומי שכר דירה ומשכנתא (תתוקצב בגובה 175 מיליארד דולר). מעבר לכך, 200 מיליארד דולרים יועברו לעובדי מערכת הבריאות כתוספת סיכון.

 

גובה הפיצוי יקבע לפי הכנסה והמצב המשפחתי (איור: מערכת היברו ניוז)

 

השאלה הגדולה היא האם הדמוקרטים והרפובליקנים יצליחו לאשר את הצעת החוק, בייחוד כאשר נדמה כי חקיקה זו גובשה כמעט באופן בלעדי ע"י הדמוקרטים. מאידך, ראוי להזכיר כי הרפובליקנים אינם מעוניינים לחסום את החקיקה, ולטענתם יש לבחון את ההשפעות וההשלכות של ארבע חקיקות החירום הקודמות לפני שניתן לאשר את ההבאה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE