הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ברזיל: מוקד הקורונה העולמי החדש שובר שיאים. נשיא המדינה? הוא בכלל בטוח שמדובר ב"שפעת קטנה"
שני שרי בריאות שאיבדו את עבודתם בחודש, מינוי אנשי צבא מכהנים לתפקידים ממשלתיים, וחוסר תיאום בין הזרועות השונות במדינה. המדינה הגדולה בדרום אמריקה עומדת בפני אחד המשברים הקשים בתולדותיה

ברזיל, נכון לעתה מוקד ההתגברות המרכזי של נגיף הקורונה בעולם עומדת בפני משבר בריאות ופוליטי חסר תקדים, בזמן שנשיא המדינה מסרב להכיר ברצינותה של המגיפה העולמית.

בשבוע האחרון כ-13% ממקרי הקורונה בעולם נרשמו במדינה בעלת 210 מיליון התושבים אשר עקפה עתה את גרמניה וטיפסה למקום השביעי בטבלת מקרי הקורונה העולמי. עם למעלה מ-250,000 מקרים, ברזיל צפויה לתפוס את המקום השני בעולם בכמות מקרי הקורונה ולעקוף את רוסיה בעלת 300,000 המקרים.

ארה"ב נותרת במקום הראשון עם למעלה מ-1.5 מיליון מקרים. יש להניח כי בסין כמות הנדבקים אף היא קרובה למיליון או גבוהה ממנה, אך כאמור נתונים רשמיים מבייג'ינג אינם בהישג יד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

אתר החדשות הברזילאי G1 מדווח כי מדינת סאו-פאולו שהעיר בעלת השם הזהה מהווה את בירתה הפיננסית של ברזיל רשמה מספר שיא של כ-324 מקרי מוות שהתרחשו ב-24 השעות האחרונות, מה שמעלה את מניין המתים במדינה זו לבדה לכ-5,147 המצטרפים לעוד כ-66,000 מקרים בשטחה.

במדינה כולה כ-18,000 איש איבדו את חייהם עד עתה כתוצאה מהנגיף.

"אנו מפסידים את הקרב כנגד הנגיף, הנגיף כרגע מנצח במלחמה", אמר דימאס קובאס מתאם הפעילות במדינה.

אך לא רק הנגיף מאיים על היציבות של המדינה העומדת בפני משבר פוליטי. נשיא המדינה עומד מול ביקורת קטלנית על כך שהוא רואה בנגיף כ"שפעת קטנה", תוך התעקשות על שמירת המדינה פתוחה, בינתיים שני שרי בריאות איבדו את עבודתם בחודש האחרון, האחד התפטר בשל מה שראה כרשלנות הנשיא בטיפול במגיפה, והשני פוטר בשל 'חוסר ציות' להוראות הנשיא. 

במקביל שר הבריאות החדש שמונה, אדוארדו פוזלו הוא איש צבא מכהן (!), אשר הודיע על מינוי תשעה אנשי שירות לתפקידים מיוחדים במשרד הבריאות - צעד בהחלט לא אופייני למדינה דמוקרטית.

"שום דבר לא מתקרב לרמות הכאוס שאנו רואים עתה בברזיל", מסר תומאס פאברו, אנליסט פוליטי בכיר במדינה לערוץ בלומברג.

"האופו שבו הם אינם מתואמים פוגע בצעדי המנע. תקשורת היא הכלי המרכזי של ממשלות במאבק במגיפה, ועם כל כך הרבה מסרים שונים הדבר מוריד מהאפקט של הריחוק החברתי, ויוצר קרקע פורייה לתיאוריות קונספירציה".

 

נשיא ברזיל בולסנרו (צילום: האינטרספט)

ברזיל הינה אחת הכלכלות החשובות בעולם (התשיעית בגודלה בעולם) אשר בורכה במשאבים טבעיים המוערכים בשווי של כ-22 טריליון דולרים, המדינה הינה בעלת ברית קרובה של ארה"ב, ושותפת סחר מרכזית עבור האיחוד האירופאי, ארה"ב, וסין.

נכון לעתה המדינה לא נקטה בקו חד משמעי כלשהו בדרישה לפתיחת חקירה בינלאומית סביב נסיבות התפרצות הנגיף.

עם זאת בולסנרו, איש צבא בעברו, הנחשב למיודד אישית עם נשיא ארה"ב לא צפוי לתמוך בקו שמובילה וושינגטון למען הקמת וועדת חקירה בינלאומית המנותקת מארגון הבריאות העולמי מהסיבה שברזיל מייצאת את עיקר סחורותיה לסין.

המדינה שידעה בעבר ימים קשים תחת הדיקטטורה הצבאית של שלטון הימין הינה המדינה הגדולה, החשובה, והמאוכלסת בדרום אמריקה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE