הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"שיטפון היסטורי": שני סכרים נפרצו, אלפי תושבי מישיגן פונו מבתיהם
מצב חירום הוכרז בעקבות האירוע, שהוביל לפינוי של 3,500 בתים בעיר מידלנד. עד כה לא דווח על נפגעים, אך נזק כבד נגרם למבנים, רכבים ותשתיות כגון כבישים. הנשיא טראמפ: "עוקבים אחר המצב, שמרו על עצמכם והישמעו להוראות הרשויות"

כ-10 אלף תושבים במישיגן נאלצו להתפנות מבתיהם, וזאת לאחר ששני סכרים מרכזיים באזור נפרצו בעקבות כמות המשקעים הגדולה. בשירות מזג האוויר הלאומי של ארה"ב (NWS) אמרו שמדובר ב"סכנת חיים ממשית".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אתמול במידלנד (צילום: AP)

 

"אנא תגיעו לשטח גבוה יותר!", אמרו ב-NWS אמש, כאשר התברר כי שני סכרים הסמוכים לעיר מידלנד לא עומדים בכמויות האדירות של גשם שירדו בימים האחרונים. מושלת המדינה, גרטשן ויטמר, הכריזה על מצב חירום והפצירה בתושבים להתרחק ככל הניתן מהעיר: "מי שטרם התפנה מהאזור, שיעשה זאת עכשיו ובצורה בטוחה", היא אמרה.

 

 

בעיר מידלנד, הממוקמת כ-120 מייל (כ-190 ק"מ) צפונית לדטרויט, מתגוררים כ-42 אלף איש. "ב-12 עד 15 השעות הקרובות, במרכז העיר מידלנד עלולים לזרום עד 9 רגל (כ-3 מטר) של מים", הסבירה המושלת, "בחיים לא ראינו משהו כזה במחוז מידלנד. אם יש לכם קרובי משפחה באזורים אחרים במדינה, סעו לשם עכשיו. אם אין, ישנם מקלטים שנפתחו לטובת התושבים".

 

השוק העירוני ופארק הוצפו לחלוטין (צילום: AP)

 

מישיגן אומנם הפכה לאחת ממוקדי הקורונה של ארצות הברית, עם יותר מ-52 אלף חולים ו-5 אלף מקרי מוות. אך במחוז מידלנד המצב הרבה יותר טוב מאשר בדטרויט, שכן פחות מ-80 חולי קורונה אובחנו ופחות מ-10 בני אדם מתו בעקבות ההידבקות בנגיף. ולמרות זאת, רשויות הבריאות במחוז מחלקות מסכות לתושבים שמגיעים למקלטים, ונעשים מאמצים לשמור על ריחוק חברתי.

"לעבור אירוע כזה במהלך מגפה עולמית זה דבר בלתי נתפס, אבל זה המצב, ונעשה את המיטב כדי לצלוח את המשבר. אנא מכם, תמשיכו לשים מסכות במקלטים או כשאתם בבית של קרובי משפחה", מסרה המושלת.

 

נזק רב נגרם למבנים ותשתיות (צילום: AP)

 

גם הנשיא טראמפ התייחס לנעשה במדינה, ובציוץ שפרסם הבוקר הוא כתב כי "הצוות שלי עוקב אחר השיטפונות במרכז מישיגן. שמרו על עצמכם, הישמעו להוראות הרשויות. עובדי ההצלה האמיצים שוב משרתים את האזרחים, תודה!".

 

 

כאמור, עד כה פונו כ-3,500 בתים מהעיר מידלנד, בהם מתגוררים כ-10 אלף תושבים. למרבה המזל, לא דווח על נפגעים, אך בתיעוד במזירת האירוע ניתן לראות את הנזקים הכבדים שנגרמו בעקבות השיטפונות.

במקביל להכרזת החירום של המושלת, כ-100 חיילי המשמר הלאומי של המדינה הוזעקו לאזור הסכרים, וזאת כדי לסייע בחילוץ התושבים.

 

"גובה המים עלול להגיע לעד שלושה מטרים"(צילום: AP)

 

תושב העיר מתפנה מביתו (צילום: AP)

 

אחד הסכרים שנפרץ (צילום: AP)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE