הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חייל "הכומתות הירוקות" לשעבר ובנו נעצרו בחשד שסייעו להבריח את מנכ"ל ניסאן ללבנון
לפנות בוקר פשטו רשויות החוק הפדרליות על ביתו של מייקל טיילור, שנעצר לצד בנו פיטר בחשד שעמדו מאחורי הניסיון המוצלח של המנכ"ל לשעבר לחמוק מהדין. ככל הנראה, מייקל תיכנן לטוס היום ללבנון - דבר שהביא למעצרו באופן מיידי, כחמישה חודשים לאחר שצו מעצר הוצא נגדו ביפן

חייל לשעבר בכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית ("הכומתות הירוקות") ובנו, נעצרו מוקדם יותר היום (רביעי) בחשד שסייעו למנכ"ל ניסאן לשעבר, קרלוס גוהן, להימלט מיפן כדי להימנע מהעמדתו לדין, כך עולה ממסמכים שהוגשו לבית המשפט הפדרלי במסצ'וסטס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משמאל: מייקל טיילור שנעצר ביחד עם בנו. באמצע: קרלוס גוהן, מנכ"ל ניסאן לשעבר (צילום: פייסבוק / Getty Images / Shutterstock)

 

למעשה, כבר בסוף חודש ינואר - כחודש לאחר בריחתו של גוהן - רשויות החוק ביפן הגישו כתב אישום כנגד מייקל טיילור, ובנו פיטר. בעקבות כך, צווי מעצר בינלאומיים הועברו לרשויות החוק בארצות הברית, שכאמור עצרו את השניים לפנות בוקר. ראוי לציין כי הרשויות ביפן הגישו כתבי אישום כנגד שלושה אנשים, מייקל ופיטר טיילור, ואדם נוסף בשם ג'ורג' אנטואן זאייק. בשלב זה לא ברור מה עלה בגורלו.

כזכור, בחודש דצמבר האחרון ברח המנכ"ל לשעבר גוהן ללבנון, וזאת לאחר ששוחרר בערבות ע"י הרשויות ביפן. הוא נחשד בכך שהסתיר הכנסות של מיליוני דולרים, ועל כן הוא היה אמור לעמוד לדין בגין עבירות על חוקי ניירות הערך.

 

שתי התיבות השחורות. גוהן ככל הנראה התחבא באחד מהם במהלך הטיסה (צילום: Getty Images)

 

לפי כתב האישום, פיטר טיילור טס לטוקיו בחודש דצמבר, שם נפגש עם גוהן במלון גרנד הייאט. במקביל לכך, מייקל טיילור וזאייק טסו במטוס פרטי מדובאי לעיר אחרת ביפן, אוסקה, כשברשותם "שתי תיבות שחורות גדולות". בדיעבד התברר כי גוהן ככל הנראה הוכנס לאחת התיבות, ובכך מנע מהרשויות לאתרו.

"התיבות השחורות נראו כאילו הן מלאות בציוד מוסיקה, ומייקל טילור וזאייק סיפרו לעובדי נמל התעופה בקנסאי שהם מוסיקאים", נטען בכתב האישום.

 

מייקל טיילור בביקורת הגבולות בנמה"ת בטורקיה. מאחוריו עומד ג'ורג' אנטואן זאייק (צילום: Getty Images)

 

ב-29 בדצמבר, ארבעתם - גוהן, מייקל ופיטר, וזאייק - נפגשו במלון בטוקיו. משם, פיטר נסע לנמל התעופה נריטה (בטוקיו) ועלה על טיסה מסחרית לסין. השאר עלו על רכבת לאוסקה, שם הם שכרו חדר במלון.

עוד עולה מכתב האישום כי גוהן, מייקל טיילור וזאייק הגיעו למלון בשעה 8:14 בערב. כעבור יותר משעה וחצי, ב-9:57, טיילור וזאייק תועדו במצלמות האבטחה כשהם יוצאים מהחדר עם מזוודות, לרבות שתי תיבות הענק. משם הם המשיכו לנמל התעופה בעיר: "אין שום תיעוד של גוהן יוצא מהחדר. במקום, הוא התחבא באחת משתי התיבות", הוסבר בכתב האישום.

התיבות עברו בדיקה ביטחונית בנמל התעופה, אך ככל הנראה לא עברו שיקוף לפני שהועמסו למטוס הפרטי שהמריא לטורקיה. כעבור יומיים בלבד, ב-31 בדצמבר, גוהן הודיע כי הצליח להימלט ללבנון. עוד נטען בכתב האישום כי ההחלטה לעצור את טיילור ובנו התקבלה לאחר שנודע כי בכוונת פיטר לטוס ללבנון היום, ה-20 במאי.

 

המטוס הפרטי שבאמצעותו גוהן ברח ללבנון (צילום: Getty Images)

 

כאמור, מייקל טיילור שירת כחייל באחת מהיחידות המובחרות ביותר בעולם. וגם לאחר שסיים את שירותי הצבאי, הוא המשיך להשתתף בחילוצים נועזים ברחבי העולם.

כך למשל, בשנת 2008 הוא הועסק ע"י העיתון "ניו יורק טיימס" לאחר שהכתב דיוויד רוד נחטף ע"י חמושים המשוייכים לטליבאן באפגניסטן. עשור קודם לכן, ב-1999, משפחה מצפון קרוליינה שכרה את שירותיו כדי שיחלץ את בת המשפחה, שנלכדה בסוריה עם שלושת ילדיה בזמן שניסתה לברוח מבעלה, שהואשם בהתעללות פיזית.

באופן מעניין ביותר, נראה שטיילור מחזיק בקשרים לחברת "American International Security Corporation", שלפי האתר שלה עוסקת במציאות נקודות תורפה ביטחוניות בנמלי תעופה ברחבי העולם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE