הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יומיים לאחר פתיחתם: פורד סגרה שני מפעלים בעקבות הידבקותם של 3 עובדים
ענקית הרכבים האמריקאית שמחה מכך שהתאפשר לה לפתוח חלק מהמפעלים בתחילת השבוע, אך לפחות שלושה עובדים אובחנו כנשאי הנגיף. בעקבות כך, מפעל בשיקגו נסגר (ונפתח מחדש הבוקר). במקביל, מפעל במישיגן נסגר אף הוא, אך בכוונתה של פורד לפתוח את המקום מחדש עוד הלילה

ימים בודדים לאחר שהתאפשר לתעשיית הרכבים לפתוח מחדש את מפעלי הייצור, חברת פורד נאלצה לסגור שני מפעלים שונים במהלך 48 השעות האחרונות, וזאת בעקבות הידבקותם של מספר עובדים במחלת הקורונה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

במפעל הראשון, בעיר שיקגו, פורד מייצרת את דגם האקספולרר הפופולרי, וזאת בנוסף ללינקולן נביגייטור (מותג השייך לפורד) והפורד אינטרספטור (הניידת השכיחה בתחנות המשטרה בארה"ב). ביום שני החברה פתחה את המפעל מחדש, אולם אתמול היא נאלצה לחזור בה ולסגור את המקום לאחר ששני עובדים אובחנו כנשאים.

אם לא די בכך, הבוקר (רביעי) נודע כי לפחות עובד אחד במפעלי פורד בעיר דירבורן (מישיגן) אובחן כחולה קורונה - דבר שהביא לסגירת המפעל שבו מיוצרים הטנדרים הפופולריים מדגם F-150.

חשוב לציין כי מדובר בשניים מתוך שישה מפעלים של פורד ברחבי המידווסט שנפתחו מחדש כחודשיים לאחר שהפעילות בהם הופסקה לאור המשבר.

מעבר לכך, ראוי להזכיר כי הסגירה המחודשת של המפעלים צפויה להיות קצרה בלבד: המפעל בשיקגו נפתח הבוקר, ופורד עושה מאמצים רבים כדי להביא לפתיחת המפעל בדירבורן כבר במהלך הלילה.

בפורד הגיבו לנעשה בדירבורן ואמרו: "לכלל העובדים שבאו במגע עם העובד שאובחן כחולה קורונה, התבקשו להיכנס לבידוד ביתי במשך 14 ימים". עוד הוסבר כי המפעל עובר בשעה זו ניקיון וחיטוי יסודי, וכאמור, המטרה תהיה להחזיר את העובדים לפס הייצור לקראת הערב, או לכל המאוחר לקראת הלילה.

 

מפעלי פורד בעיר דירבורן (צילום: Shutterstock)

 

מעבר לקשיים שפורד נאלצת להתמודד איתם, ההידבקות של עובדי המפעל צריכה לעורר דאגה בקרב כל בעלי העסקים שבוחנים את הדרכים לבצע פתיחה מחודשת בצורה בטוחה.

יש להזכיר כי פורד פיתחה נהלים מיוחדים בעקבות משבר הקורונה, למשל מדידת חום וביצוע בדיקות קורונה בעובדים שבהם תסמיני הנגיף מופיעים (כך למעשה אותרו שני הנשאים בשיקגו, שנבדקו ביום שני וקיבלו את התוצאה ביום שלישי). אך לא ברור כמה אנשים באו במגע עם שני העובדים במהלך 24 השעות שעברו בין הבדיקה לאבחון החיובי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE