הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"התקדמות משמעותית": מחוז ראשון בדרום קליפורניה קיבל אישור להחזרת המסעדות ומרכזי הקניות לשגרה
סימן לבאות? תכנית הפתיחה מחדש שהציגו הרשויות המקומיות במחוז ונטורה התקבלה בחיוב על ידי המושל ניואסם שכזכור היתווה בתחילת השבוע את התנאים למעבר לשלב הבא. כתוצאה מכך, יוכלו סועדים לשבת בשולחנות בחוץ ותוך כדי הקפדה על נהלי הריחוק החברתי שידרשו גם במתחמי הקניות

מחוז ונטורה הפך היום לראשון והגדול ביותר בדרום קליפורניה, שקיבל את אישור המושל גאווין ניוסאם לפתיחה מזורזת ביחס לשאר המדינה של מרכזי הקניות (המולים) וכן לאירוח סועדים במסעדות.

עד כה אובחנו במחוז ונטורה, (הממוקם בסמוך לאזור הוואלי בלוס אנג'לס) 858 חולי קורונה, מתוכם 29 תושבים הלכו לעולמם. נתונים מעודדים אלו, תאמו לקריטריונים שהיתווה ניואסם בתחילת השבוע.

כזכור, ביום שני מסר המושל כי בכוונתו לאפשר ל-53 מחוזות ברחבי המדינה להתקדם לשלב הבא, כאשר על כל מחוז להוכיח כי יש בו פחות מ-25 חולי קורונה על כל 100 אלף תושבים, או לחילופין ששיעור בדיקות הקורונה החיוביות נמוך מ-8%.

בנוסף, על המחוז להוכיח כי קצב האשפוזים בעקבות הקורונה אינו גבוה מ-5% (על פני שבוע ימים), או לחילופין פחות מ-20 בני אדם שאושפזו במהלך 14 הימים האחרונים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לדברי ראש מחלקת הבריאות הציבורית המחוזית, ד"ר רוברט לוין, מחוז ונטורה עונה על כל הדרישות לפתיחה. קצב האישפוזים השבוע במחוז עמד על 3.4 אחוזים וכן סך התוצאות החיוביות בקרב הנבדקים היו בשיעור 3.5 אחוזים. 

אמש הוא הציג את מסקנותיו בפני המועצה המקומית אשר הצביעה פה אחד בעד ההתקדמות לשלב הבא, והיום, כאמור, התקבל האישור הרשמי מהרשויות בקליפורניה.  

בנוסף נמסר כי מספר המיטות ומכונות ההנשמה בבתי החולים באזור, אמור להספיק לכל תרחיש חמור יותר. כמו כן, ישנו די והותר ציוד הגנה לצוותים הרפואיים במחוז, זאת לצד הגברת עוצמת הבדיקות לזיהוי הנגיף.

 

 עוד הוסיפו הרשויות כי היום נפתחו שלוש נקודות בדיקה חדשות ללא עלות, במסגרתן כל תושבי המחוז יוכלו להיבדק מבלי לתאם פגישה. 

בדומה לאזורים נוספים בקליפורניה, מחוז ונטורה כבר התיר החודש לחנויות, למשרדים, ולמפעלי יצור לחזור לפעילות. בשבוע שעבר, גם נפתחו מחדש גנים, וכן עסקי שטיפת מכוניות, טיפוח כלבים, גינון, מוזיאונים וגלריות. 

כעת תוכלנה המסעדות במחוז לארח לקוחות לישיבה בשולחנות בחוץ ובכמות מצומצמת של סועדים, כאשר יוקפדו בהן נהלי הריחוק החברתי. 

כחלק מההתקדמות לשלב הבא, גם מרכזי הקניות חוזרים לפעילות. רשויות הבריאות במחוז ונטורה פרסמו מדריך להתנהלות במתחמי הקניות, שיכלול בין היתר, ריחוק חברתי וחובת עטיית מסכה. 

"הרבה דברים התחברו ביחד במהירות, אולם גם בזהירות ותוך כדי חשיבה עמוקה", מסר המפקח המחוזי, מייק פווארס אשר ביקש להודות לתושבים על היותם סבלניים במהלך התפרצות מגפת הקורונה. 

"יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור, אך זוהי בהחלט התקדמות משמעותית במיוחד", הוסיף פווארס והפציר בציבור שלא להכנס לשאננות ולהמשיך בהקפדת נהלי הריחוק החברתי. 

כעת מעניין לראות כיצד המהלך ישפיע על מחוז לוס אנג'לס הסמוך, והאם נראה במסעדות ובמרכזי הקניות בוונטורה, מחזות דומים לאלו שהתרחשו בפתיחת החופים באזור, אשר כזכור, הביאו לנהירת המוני תושבים מלוס אנג'לס ויצרו כתוצאה מכך עומס רב. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE