הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ה-CDC יצא בהודעה חדשה לגבי סיכויי ההידבקות במגע עם משטחים
לאחר מספר חודשים של אי ודאות, ומספר מחקרים סותרים בנושא, המחקר למניעת ובקרת מחלות יצא בהודעה חדשה לגבי סיכויי ההידבקות בקורונה במגע עם עצמים דוממים

המרכז לחקר ובקרת מחלות באטלנטה שינה את הוראות ההדרכה ביחס למגע עם משטחים דוממים בטענה כי "נגיף הקורונה לא מתפשט בקלות על משטחים וחפצים". בעבר ה-CDC טען כי הנגיף יכול לעבור באמצעות מגע עם עצמים דוממים.

עתה, בהודעה לעיתונות נאמר: "COVID-19 היא מחלה חדשה ואנחנו עדיין לומדים כיצד היא מתפשטת. ייתכן שנגיף יתתפשט בדרכים אחרות, אך מגע בעצמים אינו מהווה גורם מרכזי להדבקה, המועברת בקלות יחסית בין בני אדם".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



השינוי מגיע לאחר שבחודש מרץ יצא מחקר שטען כי הנגיף יכול לשרוד באוויר כ-3 שעות ובמשטחי ברזל כ-3 ימים, מה שהוביל רבים לניקוי חבילות, וחפצים אחרים. עם זאת, המחקר שלא עבר את שלבי הוידוא האקדמיים ההכרחיים לא זכה לקונצנזוס מדעי.

ד"ר ג'ון וויט, רופא בכיר, מסר כי השינויים של ה-CDC הם "צעד חשוב בהבהרת אופי התפשטות הנגיף, במיוחד בעודנו אוספים מידע חדש, שעלול לעזור להפגת המתח".

"רבים היו מודעים כי על ידי נגיעה בחפץ כלשהו הם עלולים להידבק בנגיף. עתה מתברר שאין זה כך".

 ד"ר וויליאם שפנר, מאוניברסיטת וונדרבילט, מומחה עולמי החוקר מחלות זיהומיות, מסר: "נראה כי הנגיף הגורם ל-COVID-19 מתפשט בעיקר באמצעות מגע הדוק מאדם לאדם (במרחק של כ-6 רגל). קשר בין אדם לאדם הינו כ'כביש מהיר'".

"מגע במשטחים נגועים בקורונה, הינו 'שביל שאינו נושא את התנועה הנגיפית הגדולה. על מנת להפחית את התפשטות COVID-19, הדבר הבטוח ביותר הוא להמשיך לשמור על ריחוק חברתי, לחבוש מסכות ולשטוף ידיים לעיתים קרובות וביסודיות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE