הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
Mall of America: עומד בפני בעיה קשה
מגיפת הקורונה לא חסה על סמל הקמעונאות האמריקני. הקניון העצום סגר את שעריו לפני כחודשיים ומאז לא ראה מבקרים. נכון לעתה כ-1.4 מיליארד דולרים בשכירויות לבנקים עדיין בפיגור.

עוד לפני מגיפת הקורונה קניוני אמריקה מצאו עצמם במשבר.

עם זאת, בעולם פוסט-קורונה נראה כי תחום הנדל"ן המסחרי מוצא את עצמו חשוף מאי פעם לפגיעות רבות מהרגיל (אולי משום שהבנק הפדרלי מסרב לעזור לסקטור הזה?).

עתה נראה כי סמל הקמעונאות האמריקנית הולך להיפגע קשה. 

לאחר הקיצוצים במייסיז, סגירת פיר-1, ו-JCPenny גם קניון אמריקה הממוקם במינסוטה בדרך להיכנס לחובות ענק.

ה-Mall of America הידוע כמרכז הקניות הגדול בארה"ב פספס צמד תשלומים בסך של כ-1.4 מיליארד דולרים. 

בעלי קניונים ברחבי ארה"ב דיווחו על קושי באסיפת תשלומי השכירות באפריל. חברות החזקה ענקיות כ-Tanger Factory Outlet Centers Inc, ו-Brookfield Property Partners LP מצילחות לאסוף רק כ18% מהשכירויות בממוצע, מה שהופך את בעלי הקניון כמי שמעמידים את עצמם בסכנת פיגור מול הבנקים והפיכת הקניונים לרכוש הבנק, או יזמי נדל"ן אחרים שייאלצו לכסות את החובות.

 

הקניון של אמריקה (צילום: יאהו)

הקניון בגודל 5.6 מיליון רגל (520,000 מ"ר) נאלץ לסגור את שעריו בתאריך ה-17 במרץ ותוכניות הפתיחה המחודשת מתוארכות ב-1 ביוני.

"פתיחה מחדש של בניין בגודל של קניון אמריקה אינה משימה קטנה, אך אנו בטוחים שלקחת את הזמן הדרוש לפתיחה מחודשת תעזור לנו ליצור את הסביבה הבטוחה ביותר האפשרית", נמסר בהודעת אתר האינטרנט של הקניון.

מרכז הקניות העצום נמצא בבעלות בני משפחת גרמזיאן, שבהחזקותיהם נכללים גם קניון מערב אדמונטון, מתחם של 5.3 מיליון מ"ר בעיר הולדתם הקנדית, וה-American Dream, קניון בגודל 3 מיליון מ"ר במזרח רות'רפורד, שבמדינת ניו ג'רזי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE