הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתכננים לטוס לקראת הקיץ? אלו השינויים הצפויים בבידוק הביטחוני
חברות התעופה ברחבי ארה"ב אט אט מדווחות על עלייה בביקוש, ובעקבות כך הוצגה סדרת הנחיות שנועדה לצמצם את המגע בין הציבור הרחב לנוסעים. מעבר לשמירה על ריחוק חברתי וחובת עטיית מסכה, נוסעים יתבקשו להפריד בין התיק למזון. הנוסעים אף יתבקשו להגיע מוקדם מהרגיל

על רקע החזרה לשגרה במרבית מדינות ארה"ב וחידוש טיסות מסחריות רבות, במנהל הבטיחות בתעבורה (TSA) פרסמו סדרת הנחיות חדשות שנועדו להפחית את הסיכויים להתפרצות נוספת של נגיף הקורונה. נהלים חדשים אלה ייכנסו לתוקף ברחבי ארצות הברית במהלך השבועות הקרובים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי הודעת הארגון שאמון על הביטחון באלפי נמלי התעופה ברחבי המדינה, מטרת הנהלים החדשים הינה לצמצם ככל הניתן את המגע הישיר בין סוכני ה-TSA והנוסעים: "בכל שלב שבו ניתן למצוא מגע מבלי לפגוע בביטחון, נעשה זאת", אמרו במנהל.

כך למשל, ייעשו ניסיונות לוודא שהנוסעים שומרים על ריחוק חברתי בתור לקראת עמדות הבידוק, ועל הרצפות יוצבו מדבקות שיסמנו לנוסעים היכן לעמוד בזמן שהם ממתינים. עם זאת, ב-TSA הסתייגו במעט וביקשו להזכיר כי הנהלים יותאמו לכל נמל תעופה באופן אישי, שכן "אין שני נמלי תעופה דומים".

שינוי נוסף שייכנס לתוקף נוגע לסריקת כרטיס העלייה למטוס (הן הכרטיס הפיזי והן הכרטיס הדיגיטלי באמצעות הסמארטפונים). אם בעבר הנוסעים התרגלו שהם מעבירים את המסמך (או את הטלפון) לסוכן ה-TSA שסורק אותו, הרי שכעת הוחלט כי הנוסע יתבקש "להציג" את המסמך בצורה שתאפשר את סריקתו ללא מגע.

"שינוי זה בהכרח יפחית בצורך לגעת בכרטיס העלייה למטוס, דבר שבהכרח יפחית את הסיכוי להעברה צולבת של נגיף הקורונה.

 

כמו בחנויות, הנוסעים ידרשו לשמור על ריחוק חברתי בתור לקראת הבידוק (צילום: Shutterstock)

 

מעבר לכך, כלל סוכני ה-TSA יידרשו לשים מסכות במהלך המשמרת (כפפות חד פעמיות הן כבר חלק בלתי נפרד מהמדים). חשוב להבהיר כי הנחיות ה-TSA אינן מחייבות את הנוסעים לשים מסכות, אם כי קיימת המלצה לעשות זאת. בנוסף, ראוי לציין כי מרבית חברות התעופה מחייבות את הנוסעים לשים מסכות, כך שהיא אמורה להיות בהישג יד כאשר עוברים בעמדות הבידוק הביטחוני.

בנוסף, נוסעים שיתבקשו לעבור בעמדות הבידוק עם מזון יידרשו להפריד בין האוכל (שחייב להיות בשקית פלסטיק שקופה ואטומה) לבין שאר התיק: "מוצרי מזון לרוב מעכבים את התהליך, והפרדת המוצר משאר החפצים של הנוסע תפחית את הסיכוי שסוכן TSA יצטרך לגעת בתיק כדי לבחון את המזון. זה גם מאפשר לשמור על ריחוק חברתי וגם מפחית את הצורך בלגעת במוצר המזון עצמו", אמרו במנהל.

בדומה למזון, נוסעים המחזיקים בבקבוקי ג'ל לחיטוי הידיים (מותר לעבור בבידוק עם בקבוק אחד של עד 12 אונקיות) יתבקשו להוציא אותם מהתיק לפני השיקוף. 

עוד הוסבר בהודעת ה-TSA כי אין שינויים בחפצים שעמם לא ניתן לעבור בבידוק, וכל נוזל או ספריי חייב להיות בבקבוק או באריזה הקטנים מ-3.4 אונקיות (ounce): "אם חפצים אסורים יימצאו בתיק, יתכן שהסוכנים יבקשו ממנו לצאת מעמדת הבידוק, להוציא את החפצים האסורים מתיקו ולאחר מכן יהיה עליו להיכנס לתור מחדש", אמרו ב-TSA.

 

בניגוד למצולם, לפי הנהלים החדשים, סוכני ה-TSA יסרקו את כרטיסי העלייה מבלי לגעת בהן (צילום: Shutterstock)

 

מתחילת המשבר, ענף התעופה ספג מהלומה קשה ביותר, והביקוש לטיסות צנח בעשרות אחוזים. יש לציין כי בשבועיים האחרונים חלה עלייה בביקוש, אך רבים בתעשייה חוששים שידרשו שנים רבות על מנת להשיב את הביקוש לרמה שנרשמה ערב המשבר.

וגם ב-TSA נערכו לירידה בביקוש באמצעות קיצוץ בשעות העבודה של הסוכנים. לכן, במנהל ממליצים לנוסעים להיערך בהתאם ולהגיע לנמלי התעופה מוקדם מהרגיל: "רבים התרגלו להגיע לעמדות הבידוק זמן קצר לפני הטיסות, אך אנחנו ממליצים שלא לעשות זאת. יותר אנשים טסים עכשיו לעומת השבועות הקודמים, והנתון רק יעלה. וביחד עם הנהלים החדשים, יתכנו עומסים נקודתיים בחלק מנמלי התעופה", אמרו ב-TSA.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE