הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכל בסדר? ביידן בעוד התבטאות ביזארית במיוחד, הפעם כלפי הקהילה השחורה
אנו רגילים כבר לפליטות פה מביכות ולמקרים של תפקוד קוגנטיבי לקוי מצד המועמד הדמוקרטי, אך אמש שיא חדש נשבר כאשר ביידן אמר למראיין אפרו אמריקני כי "אם אתה לא מסוגל להחליט ביני ובין טראמפ אתה לא שחור"

 ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב שוב בכותרות.

הפעם סגן הנשיא לשעבר התבטא במהלך ראיון עם מגיש תכנית בידור אפרו אמריקני כי אם הוא אינו יכול להחליט בינו ובין הנשיא טראמפ אז הוא לא באמת שחור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אם יש לך בעיה להבין אם אתה מצביע עבורי או עבור טראמפ, אז אינך שחור", אמר למנחה הרדיו די-ג'יי שרלמן בתכניתו 'מועדון ארוחת הבוקר'.

"אין לזה שום קשר לטראמפ, יש לזה קשר עם העובדה שאני רוצה משהו הקהילה שלי", הגיב השדר המופתע.

ההערות המוזרות הגיעו לאחר שהקמפיין של ביידן הודיע כי הוא בוחן את מועמדותן של מספר נשים אפרו-אמריקנית אשר אמורות לשמש בתפקיד סגן הנשיא.

בינתיים הסנאטור הרפובליקני השחור ממדינת דרום קרוליינה, טים סקוט הטיח בביידן האשמות:

"1.3 מיליון שחורים אמריקנים הצביעו לטראמפ ב-2016, ביידן אמר לכל אחד מהם שהם אינם שחורים, אני מופתע, אך עצוב ולא מופתע שהדמוקרטים לוקחים כמובן מאליו שחורים".

 

הראיון המלא של ביידן עם שרלמן

 

בסקר שנערך בתאריך ה-20 במאי, מצאה חברת הסקרים קווינפיאק, כי 81% מהשחורים בארה"ב תומכים בביידן, ורק כ-3% תומכים בטראמפ, היתר בלא דעה.

ביידן כזכור נעזר בעבר בקול השחור כדי לנצח את הסנאטור היהודי ברני סנדרס בפריימריז למפלגה הדמוקרטית עוד טרם הנשיא לשעבר אובמה וכמה חברי קונגרס שחורים העניקו לו את תמיכתם.

אין זו הפעם הראשונה בה ביידן זוכה לביקורת בשל התבטאות בלתי הולמת בהתייחסו לקהילה האפרו-אמריקנית.

כאשר כיהן כסגן הנשיא בשנת 2012 אמר לקהל המורכב מבני הקהילה השחורה בווירג'יניה כי "הרפובליקנים רוצים לשים את כולכם בשלשלאות". 

בתוך כך, מעניין אם בוחרים אפרו-אמריקנים ישימו לב לסטטיסטיקת התעסוקה שלהם תחת הנשיא טראמפ ולשיפור במצבם הסוציו-אקונומי (טרם התפשטות הקורונה). 

אבטלה שחורה בקרב צעירים ונשים הגיעה לשפל היסטורי, כמות העסקים שפתחו בני הקהילה השחורה זינקה אף היא למספרים חסרי תקדים, אחוזי הפשיעה במרכזים האורבניים ירדו, ובמקביל כמות המשפחות השחורות התלויות בתלושי מזון ובתשלומי רווחה צנחה.

 

השאלה היא האם נתונים אלה יצליחו לפרק את הנאמנות המסורתית של בני הקהילה למפלגה הדמוקרטית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE