הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"רכש נכסים והפך אותם לבתי גידול": סוכן נדל"ן בקליפורניה חשוד בהפצת מריחואנה
לפי החשד, סוכן הנדל"ן ממוצא סיני עשה שימוש במיליוני דולרים של משקיעים כדי לקנות 9 בתים ברחבי מחוז סן ברנרדינו. בפועל, איש לא התגורר בהם והם הוסבו לבתי גידול של מריחואנה. בפשיטה שנערכה בבתים הוחרמו עשרות ק"ג של הסם, אלפי צמחים וקרוב ל-100 אלף דולר במזומן

סוכן נדל"ן מדרום קליפורניה מואשם בכך שהוא עומד מאחורי תרמית של מיליוני דולרים, בה נרכשו לפחות 9 בתים באזור מחוז סן ברנרדינו במטרה להסב אותם לבתי גידול לא-חוקיים של מריחואנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי הודעת סוכנות אכיפת מכס והגירה (ICE), החשוד הוא לין לי בן ה-38, המוכר גם בשם "אהרון לי". השבוע הוא הודה בכלל הסעיפים המופיעים בכתב האישום החמור שהוגש נגדו, לרבות קשירת קשר לייצר, להחזיק ולהפיץ לפחות אלף צמחי מריחואנה.

מעצרו של לי התאפשר בזכות חקירה משותפת של סוכני ICE, מחלקת חקירות הביטחון במשרד לביטחון המולדת (HSI), ומשרדי השריף המקומיים בסן ברנרדינו ולוס אנג'לס.

על פי החשד, בין מאי 2013 לספטמבר 2017, לי סייע להשלים את עסקן רכישתם של 9 בתים באזור צ'ינו, צ'ינו הילס ואונטריו ע"י קבוצת משקיעים סינית. היות שבפועל, לי היה היחיד שקיבל גישה לבתים, התאפשר לו להפוך את כל הנכסים לבתי גידול של מריחואנה. לי אף הודה בחקירתו כי מטרתו הייתה להפיץ מריחואנה, כאשר הסמים נשלחו בעיקר ליעדים בקליפורניה, נבאדה וניו יורק.

 

לין לי, לצד חלק מצמחי המריחואנה שנמצאו באחד הבתים שרכש (צילום: משרד התביעה הפדרלי במרכז קליפורניה)

 

בנוסף, לי מואשם בכך שבין אוקטובר 2016 לספטמבר 2018, הוא חתם על הסכמי שכירות עבור 7 מהנכסים, והוא עשה שימוש באנשי קש. בחקירתו סיפר כי פעל כך על מנת שלא ניתן יהיה לקשר באופן ישיר בין בתי הגידול לבינו. בחלק מהחוזים הוא אף כתב במפורש כי "הדייר מתחייב שלא יעשה שימוש בנכס לטובת פעילות שאינה חוקית, לרבות גידול של סמים".

החוקרים ניסו לבחון את הקשרים של לי, וכיצד שילם על הבתים הרבים שנרכשו במהלך התרמית. הם גילו כי זמן קצר לאחר הרכישה, הבתים הועברו לידי חברות בערבון מוגבל (LLC). מעבר לכך, לי ושותפיו מואשמים כי חיבלו בתשתיות החשמל של הבתים, וזאת במטרה שלא לחשוף את הכמויות האדירות של חשמל שבתי הגידול זקוקים להן.

למעשה, החקירה החלה בראשית שנת 2018 כאשר שכן פנה למשטרה המקומית וסיפר על "ריח חזק ביותר של מריחואנה", שמקורו ככל הנראה בבית ריק בצ'ינו הילס. בסופו של דבר, רשויות החוק פשטו על בית זה, ולאחר מכן גם בשאר הנכסים שנמצאו בבעלותו של לי.

במהלך הפשיטות, השוטרים החרימו 4,343 צמחי מריחואנה, 202 פאונד (כ-92 ק"ג) של מריחואנה בשקיות, וקצת פחות מ-90 אלף דולר במזומן.

כאמור, לי הודה בחקירתו בכל הסעיפים המיוחסים לו בכתב האישום. בית המשפט הפדרלי בדרום קליפורניה קבע כי גזר דינו יינתן ב-22 במרץ 2021, ויתכן כי לי יישלח למאסר עולם.

גם שני שותפיו של לי, ג'ימי יו ובן צ'ן, נמצאים בשלבים שונים בהליכי המשפט: יו בן ה-45, תושב פסדינה, הוא ככל הנראה המומחה לגידול הסם, ומשפטו צפוי להתחיל בפברואר 2021. צ'ן בן ה-43, תושב אלהמברה שגם הוא סייע בגידול הצמחים, כבר הודה במיוחס לו וגזר דינו יינתן בחודש אוגוסט הקרוב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE