הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופ"ש ממוריאל דיי הגיע: צפי לשפל היסטורי בנמלי התעופה בארה"ב
אם בשנה שעברה טיילו 43 מיליוני אמריקאים במהלך החג, הרי שהשנה ההערכות מדברות על ירידה דרסטית, וזאת על רקע משבר הקורונה וההנחיות המורות לשמור על ריחוק חברתי

ארצות הברית תציין ביום שני הקרוב את יום הזיכרון שלה, חג הממוריאל דיי, אך השנה צפוי סוף השבוע של החג להיות שונה לחלוטין מהשנים הקודמות, וזאת על רקע משבר הקורונה ששיבש את חיי היום יום מחוף לחוף.

מעבר לפארקים לאומיים וחופים, נמלי התעופה ברחבי המדינה בדרך כלל עמוסים עד אפס מקום במהלך החג (שגם מהווה אות פתיחה לא-רשמית לעונת התיירות הקיצית).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP / Getty Images)

 

מדי שנה, אגודת הרכב האמריקאית (AAA) מפרסת את התחזית שלה הנסיעות לחג, שכוללת כמה אנשים יעברו בנמלי התעופה וכמה יעלו על הכבישים המהירים הסואנים. אלא שהשנה, כאשר הביקוש לטיסות בארה"ב רושם ירידה של 80% עד 90%, הוחלט שלא ניתן לפרסם את התחזית (בפעם הראשונה מזה 20 שנה).

"הנתונים הכלכליים שבעזרתם התחזית מגובשת, נפגעו ממשבר הקורונה", הסביר דובר AAA, ג'ים סרטטון, שהוסיף כי "ישנם דיווחים מובנים על כך שפחות אנשים ירצו לצאת מהבתים בגלל המגפה".

בשנה שעברה, כ-43 מיליון אמריקאים יצאו לטייל במהלך החג - הן בטיסות והן ברכבים. "מדינות רבות אומנם חוזרות לאט לאט לשגרה, אבל מדיניות הריחוק החברתי כנראה תגרום לכך ששפל חדש יירשם במספר המטיילים במהלך הסוף שבוע הקרוב", הסבירה פאולה טווידייל, סמנכ"לית חטיבת התיירות של AAA.

ואלו שבכל זאת יעלו על הכבישים צפויים לחסוך כסף לעומת השנים הקודמות, שכן מחירי הדלק רושמים אף הם שפל של כ-20 שנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE