הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נתניהו תובע את פרסום קלטות היועץ המשפטי: "המציאו סעיף עבורי שלא קיים בשום ספר חוקים בעולם"
אחד הימים הדרמטיים בתולדות מדינת ישראל החל היום בשעות הצהריים. ראש הממשלה תובע לשדר את המשפט בשידור חי. אלפי תומכיו נמצאים מחוץ לבית המשפט. נתניהו פנה בנאום לאומה "בעזרת השם ננצח"

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו התייצב היום בשעה 15:00 שעון ישראל לעיני מצלמות התקשורת הישראלית והעולמית כאשר נכנס לאולם בית המשפט ותפס את מקומו על ספסל הנאשמים.

האישומים? מרמה, הפרת אמונים, וקבלת מתנות מאנשי עסקים בשווי של כ-700 אלף שקלים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

משעות הבוקר התאספו אלפי תומכיו של ראש הממשלה לצד מאות מאנשי מחאת הדגלים השחורים מ-2 צדי הרחוב שמחוץ לאולם בית המשפט שברחוב צאלח-א-דין בירושלים.

מצלמות צוותי הטלוויזיה המתינו לתמונות בהן נכנס ראש הממשלה לאולם בית המשפט שם הוא מתייצב למול שלושה שופטים בראשות רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם, ומשה שחם.

בינתיים כוחות המשטרה הפרידו בין אלפי בני האדם שהגיעו לתמוך בראש הממשלה ומאות אחרים שבאו למחות כנגדו.

גלי בת חורין, ממארגנות מחאת הימין מסרה.

"זהו וודסטוק של הימין, מכל העדות והמקומות הגיעו לכאן. הרחוב מלא דגלים. אלפי בני אדם שבאו לבד, בקבוצות, וביחידים. אנשים שחשו שהם אינם מסוגלים לתת לדבר זה לקרות בלא הבעת תמיכה, שהם אינם יכולים להיות הגונים אם לא יעשו זאת".

"לא יכולנו לסבול שגוררים את ראש הממשלה שלנו למשפט על לא עוול בכפו, האווירה היא של פסטיבל תמיכה". 

 

(צילום: AFP)

דקות ספורות לפני שנכנס לאולם (לצד נוני מוזס ושאול אלוביץ' שגם עומדים לדין) פנה נתניהו אל העם בישראל והודיע,

"שידעו את האמת התיקים ההזויים והמופרכים יתפוררו... גורמים במשטרה, בפרקליטות, ובתקשורת מנסים לבצע כאן הפיכה. בעזרתכם ובעזרת השם ננצח.  לא אתן להם להפיל אותנו אמשיך להנהיג את מדינת ישראל ולטפל בנושאים שבאמת חשובים. להחזיר את מקומות העבודה שאיבדנו בקורונה, לשקם ולחזק את הכלכלה, להציל את חייהם של אלפי ישראלים לקראת אפשרות של גל שני ומעל הכל לשמור על הביטחון והחיים שלכם".

מדינת ישראל היא שליחות חיי ואמשיך ביתר שאת לחזק אותה ולשמור עליה ועליכם תודה רבה מקרב לב". 

נתניהו תקף את המפכ"ל לשעבר אלשיך, "הוא טען בעזות מצח את הטענה השקרית שאני הוא זה ששלחתי את קצינת המשטרה שהתלוננה נגדו בגין הטרדה מינית. הם האנשים שהובילו את החקירות נגדי. החקירות זוהמו ונתפרו מהרגע הראשון. מה הפלא שנגמרו בכתב אישום מופרך ותפור". 

לאחר מכן דרש כי המשפט ישודר בשידור חי: "הבקשה הראשונה שלי מבית המשפט היא שקיפות מלאה. שהכל ישודר בשידור רציף ולא מצונזר. הציבור צריך לשמוע הכל ולא דרך מסננת מעוותת". 

התקשורת הישראלית רובה ככולה ניצבת כנגד ראש הממשלה, 

ובתוך כך, למרות שמדובר בתיק שברמה המשפטית הינו חלש, חשוב לומר כי נתניהו אשר חיזק את סמכויות בתי המשפט והפרקליטות ואת מוסד היועץ המשפטי לממשלה - בנה לעצמו את המלכודת בכך שלא נלחם באקטיביזם השיפוטי שבישראל - אדרבא במשך שנים נתניהו נכנע לפניו.

כשהשופט אהרן ברק פסק שלושה ימים בודדים לאחר הירצחו של יצחק רבין כי לרשות השופטת יש יכולת לבטל חוקים, נפל דבר בישראל, לנתניהו היו 14 שנים מאז כראש ממשלה בהם יכל לשנות את האקטיביזם המשפטי הפרוע - הוא לא עשה דבר.

כל עוד הדבר לא נגע בו ישירות, המשיך ראש הממשלה להתנהל בצורה זהירה ביותר מול המוסדות השיפוטיים בישראל שהלכו וחרגו פעם אחר פעם מסמכותם החוקית.

רק עתה כשהדבר נוגע בסיכון שלטונו ראה נתניהו צורך לקרוא תיגר - יתכן והדבר מאוחר מדי.

"אמשיך להילחם לא אתן להם להפיל אותנו", סיים ראש הממשלה את דבריו - מלחמה שייתכן ותהיה האחרונה בחייו הפוליטיים - זה מה שקורה שהצדק נדחה - ייתכן והוא לעולם לא מגיע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE