הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסר ברור לאיראן: "כוחות מיוחדים של צבא ארה"ב מבצעים תמרונים באש חיה במפרץ הפרסי"
המתיחות האיראנית-אמריקנית נמשכת. לאחר התיעוד בו נראים ספינות חיל הים האיראני מטרידות אוניות אמריקניות חיל האוויר וכוחות המארינס החלו להתאמן באש חיה במפרץ
 

אף על פי שחלק ציינו כי הממשל מחפש "הסחת דעת" ליציאה ממשבר הקורונה, וכי הוא אולי להוט ל"ניצחון קל'' בתחום מדיניות החוץ להראות לבוחר, הרי נראה כאילו נכון לעתה שני דברים מעסיקים את כוחות צבא ארה"ב - המפרץ הפרסי והקריביים.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
 
בשתי החזיתות התחממות מול כוחות איראניים עלולה להוביל לעימות אלים.

במקביל לחילופי איומים בין טהראן לוושינגטון, פוקס ניוז מדווח כי יחידת ימית אמריקאית מובחרת מקיימת תרגילי "אש חיה" מתמשכים במפרץ הפרסי.  
זוהי "הודעה ברורה לאיראן", כך מדווח לוקאס טומלינסון מערוץ פוקס.
"במסר לאיראן, מטוסי חיל האוויר האמריקני מבצעים תמרונים נגד מטרות במפרץ הפרסי לצד כוחות הצי של קבוצת ה-USS Bataan Amfibious Ready ויחידת המשלחת הימית ה-26", מסר טומלינסון.
 
 

תמרון של כוחות מארינס (צילום: פוקס)

"אימוני האש החיה החלו כאשר בצבא ארה"ב כבר הזהיר את איראן להתרחק 100 מטר מספינות המלחמה לאחר התנכלויות של ספינות קטנות של המשמר המהפכני האיסלאמי בחודש שעבר".

לפני ימים אחדים, ב-19 במאי, פרסם חיל הים האמריקני אזעקה כוללת אותה תיארו ברויטרס כ"מכוונת לעבר איראן", במסגרתה הוזהרו כל הספינות במפרץ להישאר במרחק של לפחות 100 מטרים מספינות המלחמה האמריקאיות או להסתכן ב"התפרשות כאיום."

רויטרס ציין עוד כי "הפנטגון הצהיר כי האיום של טראמפ נועד להדגיש את זכותו של חיל הים להגנה עצמית".

היה זה לאחר אירועים מצולמים רבים בהם 'סירות מהירות' של חיל הים האיראני תימרנו ליד אוניות אמריקאיות במטרה להטריד את ארה"ב.

כפי שהודגש בעבר, מספר אינדיקטורים מציעים כי אנו עומדים מול קיץ של 'מלחמת מכליות' במפרץ, בדומה להסלמה דומה בקיץ שעבר אז איראן עמדה על סף עימות צבאי ישיר עם ארה"ב בשל מספר תקריות בהן בוצעו תמרונים עוינים של איראן נגד מכליות בריטיות במפרץ. 

הפעם פוטנציאל סכסוך נראה אפילו יותר סביר, בהתחשב בהריגת מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בינואר.
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE