הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעבדת ווהאן מודה: "היו אצלנו שלושה זנים חיים של קורונת עטלפים"
למרות ההודאה ההיסטורית, בכירי המעבדה ממשיכים להכחיש כי מדובר באותו נגיף קורונה אשר התפשט ברחבי העולם וכי הוא דומה רק ב79% לנגיף המפורסם. שר החוץ הסיני ממשיך להאשים את ארה"ב ביצירת "סטיגמות"

המעבדה הסינית שנראתה כמקור הפוטנציאלי ל- COVID-19 הודתה כי היו במקום שלושה זנים חיים של נגיפי עטלפים - אך התעקשה כי אף אחד מהם אינו המקור למגיפה העולמית.

מכון ווהאן לוירולוגיה שהוקם בסיוע צרפת, ומומן במידה רבה גם באמצעות תרומות של הממשל האמריקני קיבל מאז 2004 כמה סוגים של נגיפי עטלפים מבודדים כך מסרה העומדת בראש המכון , וואנג יאני בראיון ששודר עימה אתמול (שבת), כך על פי סוכנות הידיעות הצרפתית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"כעת יש לנו שלושה זנים של נגיפים חיים במקום... אבל הדמיון הגבוה ביותר שלהם ל-SARS-CoV-2 מגיע רק ל 79.8 אחוז, ולכן לא מדובר באותו נגיף," אמרה יאני בעודה מתייחסת לזן הנגיף הגורם ל-COVID-19.

"זה הבדל ברור"..

יאני דחתה את הרעיון שהמגיפה החלה במעבדתה - כעמדה שנדחפה על ידי הנשיא טראמפ ומזכיר המדינה מייק פומפאו - כ"המצאה מפוברקת לחלוטין".

מדעניה מעולם לא "נתקלו, חקרו או שמרו על הנגיף הזה" עד שקיבלה דגימות שלו בשלהי חודש דצמבר, אז היה זה כבר ללא ידיעה על מוקד ההידבקות המדויק.

"למעשה, כמו כולם, אפילו לא ידענו שהנגיף קיים", אמרה על הנגיף החדש שנכון ליום ראשון בערב שעון ניו יורק, הדביק יותר למעלה מ-5.3 מיליון בני אדם והרג למעלה מ-340,000 איש ואישה ברחבי העולם.

"איך זה יכול היה לדלוף מהמעבדה שלנו, כשמעולם לא היה לנו את זה?" שאלה יאני.

בסין, המדענים ביקשו לציית לקו הרשמי של המפלגה הקומוניסטית ולהכחיש כי הנגיף יצא מהמעבדה המפורסמת, תוך טענה כי הוא התגלה לראשונה בשוק רטוב המוכר חיות נדירות בווהאן.

אולם הרשויות בארצות הברית העלו חשדות לגבי תפקודה של המעבדה ומיקמו אותה בלב מוקד הרעש העולמי.

במקביל, טענות על מוקד התפרצות שמקורו במעבדת מחקר התקבלו על ידי ארגון הבריאות העולמי (שאודות תפקידו השנוי במחלוקת דיווחנו בהרחבה) בספקנות רבה. הארגון ממשך להתעקש כי טענות אלו הן "ספקולטיביות" גרידא ונטולות כל ראיות.

שר החוץ הסיני וואנג יי טען אמש (יום שבת) כי הפוליטיקאים האמריקנים בחרו "לייצר שמועות" על מקורות הנגיף במטרה ליצור "סטיגמה של סין".

הוא אמר כי סין תהיה "פתוחה" לשיתופי פעולה בינלאומיים כדי לזהות את מקור נגיף הקורונה, כל עוד כל זו חקירה "נקייה מהתערבות פוליטית".

במקביל, סין סירבה למספר הצעות של אוסטרליה וארה"ב לניהול חקירה משותפת, כמו כן היא נוהגת להשתמש באופן תדיר במונח "סטיגמה" ולצייר את עצמה כמי שעומדת למול "סטיגמטיזציה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE