הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כווית שמש רגילה או הרעלת שמש חריפה: איך לזהות וחשוב יותר, איך לטפל?
הקיץ כבר כמעט כאן ואיתו השעות הארוכות שלנו בשמש החמה בים או בבריכה. רק שחשוב שנזכור כי השמש יכולה להיות מסוכנת מאוד. אז איך אתם יודעים אם רק תפסתם צבע וקצת נשרפתם ממנה או שחטפתם הרעלה של ממש

אפשר להרגיש את זה באוויר. הימים מתארכים והשמש חמה יותר מיום ליום, ממש אפשר להרגיש את הקיץ מגיע אלינו בצעדי ענק. בין אם אתם מאלו שנשרפים בקלות או כאלה שיכולים להישאר שעות בשמש, בכל מקרה, חשוב שתשימו לב ותהיו זהירים כשאתם נחשפים לשמש. 

אז אפשר לקבל קצת צבע, ואולי אפילו להישרף מעט, אבל מתי זה הופך כבר ממש מסוכן ונחשב ל״הרעלה״ של ממש? ישנם מספר תסמינים שיעזרו לכם לזהות זאת וגם כמה שיטות לפתור את זה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קרני השמש קטלניות בכל מצב. היזהרו.

 

התסמינים להרעלת שמש

בין אם נשרפתם מהשמש או קיבלתם ״הרעלת שמש״, שני המצבים מותנים בחשיפה לקרני השמש, שדרך אגב לא תלויה בכמות הזמן או חוזקה של השמש באותו יום, עצם החשיפה עצמה מסכנת. בעוד כי במצב של כוויה מהשמש הדבר יכול להתבטא באדמומיות בעור, גירוד וקילוף העור וכדומה, מצב של הרעלה יראה דומה אך ילווה בתסמינים הרבה יותר חמורים, כגון:

1. מרגיש כמו שפעת

אם אתם חווים בחילות, צמרמורות ואפילו חום כנראה שמדובר בהרעלה. במצב של הרעלה הגוף מנסה להגן על עצמו ומפעיל את המערכת החיסונית שלנו, כך שזה מתבטא בתופעות הדומות לשפעת.

2. התייבשות

כשהגוף שלנו לא מקבל מספיק נוזלים בייחוד אם במקביל הוא מאבד הרבה ממה שקיים, הגוף שלנו נכנס למצב חירום ואנו נחוש חולשה קיצונית. כמובן שחשוב ביותר במצב כזה, לקחת הפסקה מהשמש, לשתות המון נוזלים, בהדרגה, כדי להכניס חזרה נוזלים לגוף.

3. סחרחורות וכאבי ראש

אובדן נוזלים גורם לחוסר איזון המתבטא לרוב בסחרחורות וכאבי ראש. חשוב מאוד קודם כל לצאת מאזור החשיפה לשמש, לשבת בצל ולשתות מים. אם יש לכם סחרחורות זה סימן שקצת הגזמתם. 

4. פריחה אדומה ומגרדת או שלפוחיות 

הגוף שלנו, כמו שבטח כבר הבנתם, חכם מאוד, הוא יראה לך אם יש לו איזו שהיא בעיה בצורות שונות. כמו למשל פריחה או הופעה של שלפוחיות. שלפוחיות כמו גם פריחה בעור זה סימן לזיהום בגוף כלשהו, כך שאם זה קורה לאחר חשיפה ממושכת לקרני השמש ככל הנראה שזה הסיפור.

5. כאב, עקצוץ או נפיחות בעור

במידה ורק נכוותם מהשמש כנראה שזה יהיה אדום ואולי קצת מגרד, אך אם יש לכם גם נפיחות בעור, עקצוצים וזה אפילו כואב כדאי לבדוק ולטפל בעניין.

למרות כל זה, יש דרך נוספת להסתכל העניין. בעוד שכוויה מהשמש יכולה להיות חלק מהרעלת שמש, ההבדל העיקרי שיכול להיות בין השניים, זה מחלות רקע תורשתיות או אלרגיות למינהן. כלומר, יש מצבים בהם העור שלך מלכתחילה רגיש יותר לקרני השמש כך שהסכנה הרבה יותר גדולה אצלך. מחלות ותופעות כמו: אקזמה, לופוס, רוזציאה ואף שימוש בתרופות מסוימות, כמו תרופות ללא מרשם, אדוויל, תרופות לדיכאון ואף אנטיביוטיקה, כל זה  יכול לגרום להתגרות בעור ולסיכון גבוה הרבה יותר להרעלה. 

 

הדרך הטובה ביותר לטיפול, היא מניעה. הקפידו על קרם הגנה המותאם לעורכם.

 

אז איך מטפלים?

קודם כל מנסים למנוע זאת. כשאתם נחשפים לשמש הקפידו על הכללים שכולנו כבר יודעים, כמו למרוח קרם הגנה, זה קריטי וחשוב מאוד להקפיד על כך, וכמובן לשתות המון מים במהלך אותו יום וכמובן בזמן שאתם בשמש. 

במידה וכבר נשרפת וגרוע מכך, אתם חוששים כי יש לכם הרעלה מהשמש, הקפידו על שני דברים:

שמרו על לחות העור בתדירות גבוהה - מרחו קרם לחות או אפילו ג׳ל אלוורה, שהוא מעולה להרגעת העור וגירודים. גם קומפרסים קרים יכולים להיות פתרון מעולה. כמובן להימנע מלגרד או לגעת באיזה שהוא פצע שנגרם מהשמש ופשוט תתנו לעור שלכם להירגע.

שתיית מים מרובה - כרגיל, מים זה הפתרון להכל. בגלל שהגוף שלכם מיובש כרגע, שכבת העור הפנימית הרי משפיעה על החיצונית, לכן חשוב לשתות המון מים כדי לעזור לתהליך הריפוי מבפנים החוצה. 

כמובן במידה ויש לכן שלפוחיות וכוויות קשות, מוגלה, המצב לא משתפר במשך כמה ימים ואף הסחרחורות ממשיכות או אף חווים התעלפויות, יש לפנות לרופא לייעוץ ועזרה רפואית.

 


ג׳ל האלוורה הולך להציל אתכם מהכאבים והגירודים. 

 

 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE