הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"המגפה יצרה 'סערה מושלמת'": עלייה מדאיגה בפריצות לכלי רכב
דווקא בזמן שמרבית התושבים התבקשו להסתגר בבתים, ברחבי ארצות הברית דיווחו תחנות המשטרה השונות על המגמה המטרידה. שריף מחוז לוס אנג'לס הסביר כי בחלק מהמקרים, הפורצים מוצאים מפתחות בתוך הרכבים: "כבר היה עדיף לתלות שלט על החלון שבו כתוב, 'בואו, קחו את הדברים שלי'"

על אף שמגפת הקורונה הביאה לכך שמאות מיליוני אמריקאים מסתגרים בבתים, ברחבי ארצות הברית דווח בחודשים האחרונים על עלייה משמעותית בפריצה למכוניות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רכב שנפרץ בלוס אנג'לס בשבוע שעבר (צילום: AP)

 

ככל הנראה, העובדה שיותר ויותר אנשים נאלצו להישאר בבתים גרמה לכך שכלי הרכב "ננטשו" והושארו במשך ימים ברחובות או בשבילי הגישה לבית, דבר שהופך את המכוניות למטרה נוחה למדי.

כך למשל, מתחילת השנה הנוכחית ועד אמצע חודש מאי נרשמה עלייה של 63% ב"פשעי מכוניות" (גניבה או פריצה) בעיר ניו יורק. בתקופה המקבילה נרשמה עלייה של 17% בנתון המדאיג ברחבי לוס אנג'לס.

חשוב להבהיר כי לוס אנג'לס וניו יורק אינן לבד, וערים רבות במדינה מדווחות על עליות דרסטיות, דווקא בתקופה שבה נרשמה ירידה משמעותית בפשעים האלימים. הסיבה לעלייה, לדעת שוטרים רבים, היא העובדה שפריצה לרכב נחשבת כפשע בעל סיכון נמוך, וזאת לעומת הפוטנציאל הגדול להשיג שלל רב. ויתרה מכך, יש הטוענים שבעלי מכוניות רבים כלל לא נועלים את כלי הרכב במהלך הלילה.

"כבר היה עדיף לתלות שלט על החלון שבו כתוב, 'בואו, קחו את הדברים שלי'", הסביר שריף מחוז לוס אנג'לס, אלכס ויאנואבה.

 

אחד החשודים בגניבת רכבים באוסטין, טקסס (צילום: משטרת אוסטין)

 

בעיר אוסטין (טקסס) דיווחו כי 322 כלי רכב נגנבו במהלך חודש אפריל - עלייה של 50% לעומת החודש הוקדם. הנתון עצמו עורר לא מעט דאגה, אך מסתבר כי ב-72% מהמקרים, מפתחות כלי הרכב היו בתוך המכונית (למשל, בתא הכפפות) או מחוצה לה (למשל, מוחבאים ליד הצמיג).

כריס וטרנו, מפקח המחלקת לחקירת פריצות לרכבים במשטרת אוסטין, הסביר כי "המגפה יצרה סערה מושלמת" עבור העבריינים. לדבריו, סערה מושלמת זו נוצרה בעקבות העובדה שמרבית התושבים נמצאים בבית ופחות בודקים את כלי הרכב באופן יום-יומי. בנוסף, וטרנו ציין את סגירת בתי הספר והעובדה ש"תלמידים משועממים 'מנסים את מזלם'".

"בימינו אפשר לגשת ליוטיוב וללמוד איך לפרוץ לרכבים", הסביר וטרנו, שבעצמו הפך לקורבן לפני כשנה כאשר אלמונים גנבו את הטנדר שלו - פורד F-150 (אחד הדגמים הכי מבוקשים ע"י גנבי הרכבים).

 

"כבר היה עדיף לתלות שלט על החלון שבו כתוב, 'בואו, קחו את הדברים שלי'": שריף מחוז לוס אנג'לס, אלכס ויאנואבה (צילום: משרד השריף)

 

גרג וילקינס, חוקר במשטרת סולט לייק סיטי שבה נרשמה עלייה של 22% בפריצות לרכבים, הזהיר כי לרוב מדובר בפשעים מהירים: "בהרבה מקרים אנחנו רואים שנדרשים רק 10 שניות כדי להשלים את הפריצה. הם לא מבזבזים זמן, באים, שוברים את החלון או פותחים את הדלת, לוקחים את כל הבא ליד ובורחים", הוא אמר, והוסיף כי לעיתים הפריצות מתרחשות באמצע היום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE