הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לקראת שבועות: קליפורניה תאפשר לבתי כנסת להיפתח מחדש
בדומה לכנסיות ומסגדים, גם בתי כנסת ברחבי קליפורניה קיבלו את האישור הנדרש כדי לפתוח את שעריהם, עם זאת, קיימים מספר מגבלות. כך למשל, במהלך שלושת השבועות הקרובים יתאפשר לאותם מוסדות להכניס רק 25% מהקיבולת שלהם, או לכל היותר 100 איש

מחלקת בריאות הציבור בקליפורניה פרסמה מוקדם יותר היום (שני) סדרת הנחיות שיאפשרו לבתי כנסת ומוסדות דתיים נוספים להיפתח מחדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בית הכנסת בשדרות וילשר (צילום: Shutterstock)

 

במחלקה ביקשו להדגיש כי "ההנחיות הללו אינן מחייבות מוסדות דתיים להיפתח מחדש, אלא רק מדגישות כיצד ניתן לעשות זאת בצורה בטוחה. יתרה מכך, אנחנו ממליצים שכל מוסד דתי ימשיך להציע שירותים מקוונים עבור קבוצת הסיכון להידבקות בנגיף".

במסגרת ההנחיות, כל כנסייה, בית כנסת ומסגד יוכל לפתוח את שעריו, אך יתאפשר להכניס למקום רק רבע מהקיבולת הרגילה, או מקסימום 100 בני אדם - הנמוך מבין השניים. הגבלה זו תהיה בתוקף במשך לפחות שלושה שבועות, כאשר יתכן שיתאפשר להסיר את המגבלה בהתאם להתפתחויות בשטח.

"מחלקת בריאות הציבור, ביחד עם רשויות הבריאות המקומיות, יבחנו את השפעת פתיחת המוסדות הדתיים, ויפרסמו המלצות נוספות בהתאם", הסבירו במחלקת הבריאות של המדינה המוזהבת.

במחלקה אף הדגישו את הצורך החיוני בשמירה על ריחוק חברתי וחבישת מסכות בתוך המוסדות הדתיים: "גם כאשר שומרים על ריחוק חברתי, התכנסות המשותפת של מספר משקי בית בהכרח מגבירה את הסיכוי להידבק בקורונה. לכן, כל פעילות כגון שירה בציבור או קריאה משותפת של ספרי קודש עלולה לבטל את היתרונות הבריאותיים של שמירה על ריחוק חברתי".

פרטים נוספים עבור בתי הכנסת, לרבות בנוגע להנחיות על הכשרת העובדים, מדידת חום והמלצות לחיטוי, ניתן למצוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE