הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"נולדת במדינה אחרת? תחזור לשם מיד!": כרזות גזעניות נתלו על בתים בקליפורניה
תושבים בפרבר דרומי של העיר אוקלנד נדהמו למצוא את מכתבי השנאה שהוצמדו לבתיהם. למרבה המזל, אחד מהם הצליח לתעד את החשודה בעזרת מצלמת אבטחה, דבר שסייע לעצור אותה בתוך שעות בודדות

תושבת מפרץ סן פרנסיסקו נעצרה בשבוע שעבר בחשד שהיא תלתה כרזות על בתיהם של אנשים ממוצא אסייתי, בהן היא המליצה ש"כל מי שאינו יליד ארה"ב צריך לעזוב את המדינה באופן מיידי".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשודה, ננסי אריצ'גה, כפי שתועדה בעת תליית אחד הפוסטרים. משמאל: דברי השנאה (צילום: משטרת סן לאנדרו)

 

תחילת האירוע בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, אז תושבים רבים בעיר סן לאנדרו - פרבר דרומי של אוקלנד - התעוררו וגילו את הפוסטרים בעלי מסרי השנאה.

"אם אתה אישה או גבר שלא נולד במדינה הזו, תחזור למדינת המוצא שלכם באופן מיידי", נכתב בכרזה הגזענית, שנחתמה עם הסיסמה "אמריקה אחת: לבנה ואמיצה, שתשרת את העם שיתגורר כאן".

אחד המתלוננים מסר למשטרה תיעוד מתוך מצלמת האבטחה הביתית שלו, ובתוך זמן קצר האישה אותרה באזור. בהמשך, היא זוהתה כננסי אריצ'גה בת ה-52. לפי המשטרה המקומית, ברשותה של אריצ'גה נמצאו מספר עותקים נוספים של המכתב - כולם בכתב יד. כאמור, היא נעצרה במקום, אולם היא זכתה להשתחרר כעבור מספר שעות בזכות צו מנהלי שעליו חתם המושל בתחילת המגפה (שמוריד את הסכום הנדרש לדמי ערבות לאפס, כאשר מדובר בפשע שאינו אלים).

 

 

"אנחנו מקבלים את זה שלכל אדם יש את הזכות להביע את דעתו, אך לא באופן שפוגע בזכויות של אדם אחר ולא באופן שמערער את תחושת הביטחון הקהילתית", אמר סגן אייזק בנאבו מהמשטרה המקומית.

במקביל לאירוע זה, במשטרה בודקים האם אריצ'גה קשורה לאירוע דומה שהתרחש אף הוא בשבוע שעבר: בפארק מקומי נמצאו מספר כרזות שעליהם נכתב "אין כניסה לאסייתים, עזבו באופן מיידי".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE