הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו ג'רזי: הודח שופט שהמליץ לקורבן אונס "לסגור רגליים"
פרשה שנגררה יותר משנתיים הגיעה לסיומה כאשר שלושת שופטי הוועדה המיוחדת החליטו פה אחד בעד הדחתו של ג'ון רוסו ג'וניור, וזאת למרות שהתנצל על דבריו. מעבר לאמירה הבוטה, רוסו גם מואשם בכך שלא הצהיר על ניגוד עניינים במשפט שימועים

ועדה מיוחדת שהוקמה ע"י מערכת המשפט בניו ג'רזי החליטה פה אחד להמליץ על הדחתו המיידית של שופט בית המשפט המחוזי במדינה, וזאת בשל מגוון רחב של עבירות משמעת, לרבות המקרה שבו הציע לקורבן של תקיפה מינית "לסגור את הרגליים כדי למנוע אונס".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לאור ההחלטה, השופט ג'ון רוסו ג'וניור לא יוכל לכהן על הליכים משפטיים, כך שבפועל מדובר בהדחתו. דבריו המקוממים על התקיפה המינית נאמרו ב-2016, כאשר האישה שהתלוננה על התקיפה ביקשה מבית המשפט לאשר צו הרחקה כנגד החשוד באונס.

לפי תמלילי בית המשפט, רוסו אמר לאישה, "את יודעת כיצד לעצור מישהו מלקיים יחסי מין איתך?". האישה השיבה כי היא הייתה יכולה לברוח מהתוקף, אולם רוסו ענה לה ואמר: "אולי את יכולה לחסום איברים מסוימים? לסגור רגליים? להתקשר למשטרה? עשית משהו מהדברים האלה?".

אם לא די בכך, קלטת אודיו תיעדה חלק מדבריו של רוסו, שאמר לקראת סיום הדיון כי "כחשפנית, הייתי חושב שאת יודעת כיצד לעצור פעולה מינית...". יש לציין כי ההקלטה נעצרה בשלב זה.

 

השופט ג'ון רוסו, בעת השימוע הראשוני שנערך ע"י הוועדה (צילום: אן. בי. סי.)

 

סטוארט רבנר, נשיא בית המשפט העליון של ניו ג'רזי ואחד משלושת חברי הוועדה המיוחדת שהוקמה, הסביר את ההחלטה להדיח את השופט: "אף קורבן של תקיפה מינית לא יוכל לדעת במלוא הוודאות שיקבל הזדמנות שווה לצדק אם רוסו יכהן במשפטו".

חשוב להבהיר כי ההערות של רוסו כלפי קורבן האונס הן חמורות ביותר, אך הן רק קצה הקרחון של העבירות הרבות שביצע. כך למשל, הוא ניסה להשפיע על הליך בבית המשפט לענייני משפחה שבו השתתף בנו. בנוסף, הוא לא הצהיר על ניגוד עניינים כאשר פסק לטובת חבר מבית הספר (דמי המזונות שהוא נדרש לשלם ירדו מ-10 אלף דולר ל-300 דולר).

מעבר לכך, ראוי לציין כי רוסו התנצל על הדברים שאמר לקורבן התקיפה המינית. בהודעה שפרסמה ע"י עורכת דינו של רוסו הוסבר כי "הוא מעולם לא התכוון לרמוז על כך שעליה לסגור את רגליה כדי למנוע אונס. הוא מבין שלכוונות שלו אין שום משמעות, והוא הביע חרטה על הכאב שנגרם לאותה אישה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE