הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
׳הליכה מודעת׳: התחברו והכירו את עצמכם טוב יותר תוך כדי תנועה
ככל הנראה שרבים מכם שמעו ואף ניסו מדיטציות בעבר, לא לכולם זה מצליח כיוון שמדובר בפעולה המצריכה ריכוז גבוה וחוסר תנועה לפרק זמן מסוים, מה שמהווה אתגר עבור רבים. הליכה מודעת היא הפתרון ואחרי תקופה לא תבינו איך לא התחלתם קודם

בעיקר בימים אלו, אך באופן כללי גם כן, ישנם לחצים ומתחים רבים המצטברים אצלנו באופן יומיומי מה שמשפיע על בריאות הגוף והנפש שלנו באופן ישיר. ישנם כאלה המוצאים נחמה במדיטציות בישיבה או שכיבה, מה שיכול לתרום רבות לבריאות הנפש על ידי השתקת המחשבות ודמיון מודרך נכון. 

עבור אלה המתקשים לשבת במקום סטטי לאורך זמן כיוון שרגילים להיות בתנועה כל הזמן, או שפשוט לא מצליחים להתרכז במיוחד, הליכה מודעת - זה הפתרון.

הליכה מודעת היא סוג של מדיטציה פשוטה ונוחה. הליכה תוך התייחסות ותשומת לב לכל צעד ונשימה. אפשר לבצע אותה בכל מקום שבחרו, בטבע, ברחוב ליד הבית או אפילו בתוך הבית. זה לא צריך להיות מסלול ארוך במיוחד כי היעד אינו המטרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שימו לב למה שמתרחש מסביבכם 

 

איך לבצע תרגיל של הליכה מודעת:

  1. ראשית, קחו 10-15 צעדים איטיים לאורך המסלול שבחרתם.
  2. עצרו ונשמו עמוק. נסו להרגיש את הרגע ולהירגע.
  3. ברגע שתרגישו מוכנים, תסתובבו והתחילו להתקדם לכיוון ההפוך (בחזרה לנקודת ההתחלה). שמרו עדיין על צעדים איטיים והיו מודעים לנשימות שלכם.
  4. חזרו על השיטה הזו במשך 15 דקות לפחות.

פרט חשוב ביותר - במהלך ההליכה הקפידו על צעדים איטיים, קטנים וטבעיים תוך כדי מודעות לכל תנועה. לכל צעד, לכל נשימה. הרגישו את הידיים והרגליים שלכם בכל צעד. לאחר מכן, נסו להפנות את תשומת לבכם לסביבה. לריחות, לאדמה, לרוח. הכירו בחוויה והתענגו עליה.

 

נשמו את האוויר והריחות מסביב, תתמסרו לרגע הנתון.

 

מעבר לעובדה שהליכה מודעת יכולה להחליף את הצורך ואולי הקושי בביצוע מדיטציה ״רגילה״, עצם ההליכה עצמה תורמת רבות לתפקוד הלב על ידי עבודה על סיבולת לב ריאה, ובכלל כל שרירי הגוף הנכנסים לפעול מתונה בזמן ההליכה.

בנוסף, ישנם יתרונות רבים להליכה מודעת, זאת במידה ותאמצו אותה לעניין שבשגרה. מודעות לסביבה, תשומת לב וריכוז המחשבות, מודעות גבוהה למחשבות ולגוף שלכם כאחד, וכמובן, יביא אותכם לנקודה בה אתם מרשים לעצמכם להוריד את הרגל מהגז ופשוט להירגע.

על ידי שילוב מדיטציה בהליכה בחיי היומיום שלכם, אתם יכולים להפוך פעולה יומיומית לכלי להפחתת לחץ ועבודה עצמית. זהו טעם נרכש שדורש המון סבלנות ולא יבוא בקלות. אבל אם תמשיכו להתאמן עליו, אפילו לפרקי זמן קצרים ביום, לאט לאט תתרגלו ותרגישו את השינוי בבריאות הנפש והגוף.



התחברו לעצמכם תוך כדי תנועה. תרתי משמע.

 

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE