הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחוז לוס אנג'לס קיבל אור ירוק למעבר לשלב הבא: אושרה פתיחת מכוני עיצוב שיער והושבת לקוחות במסעדות
"הצלחנו לשטח את עקומת מקרי הקורונה, ולא חזינו בזינוק בהתפרצות כפי שהוערך בתרחישים מלפני חודשיים", הסבירה המפקחת המחוזית את המניע לבקשה מהמושל ניוסאם להתקדם הלאה בתכנית החזרה לשגרה. פירוט הנחיות הפתיחה יפורסם בהמשך

מחוז לוס אנג'לס קיבל היום אישור ממושל קליפורניה לפתיחת מסעדות לאירוח סועדים, וכן קבלת קהל במכוני עיצוב השיער, תחת מגבלות כללי זהירות, במה שמסמל התקדמות לשלב הבא בתכנית אסטרטגיית החזרה לשגרה. 

"זהו מסלול דק בו אנו צועדים במחוז לוס אנג'לס", מסרה המפקחת המחוזית, ג'ניס האן, "אנו למעשה מחפשים את האיזון בין שמירה על בריאות הציבור לבין פתיחה מחדש של הכלכלה".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"בעלי מסעדות יצטרכו למצוא דרכים יצירתיות לאירוח סועדים"

לדבריה, בכירי המחוז עובדים בשיתוף פעולה עם צוות מיוחד שכולל 40 מומחים כלכליים, במטרה לגבש תכנית להתנהלות על פי כללי הזהירות באירוח סועדים במסעדות. בין היתר, יפורט בתכנית כיצד להפריד שולחנות במרחק של 6 רגל וכן הצבת חוצצים בין שולחנות שלא ניתן להרחיק בינהם. 

מטבע הדברים, במחוז לוס אנג'לס המכיל אוכלוסיה של כ-10 מיליון תושבים, כמות חולי הקורונה מהווה כמחצית מכלל המקרים ברחבי קליפורניה. עד כה אובחנו בלוס אנג'לס 49,860 חולים, וזאת מתוך 103,936 בקליפורניה כולה. 

כעת, עם קבלת האישור מהממשל בקליפורניה, צפויים בכירי המחוז ובראשם, ראש העיר, אריק גרסטי, להכריז על ההנחיות המדוייקות. ההערכות הן שהקיבולת במסעדות תוגבל לעד 60 אחוז משטחן. 

"הרבה בעלי מסעדות יצטרכו למצוא דרכים יצירתיות כמו התאמת שטחי החניונים וחזית העסק, לאירוח סועדים", הסבירה האן. 

 

בבייקרספילד שבצפון קליפורניה כבר החלו בפתיחת המספרות תחת שמירה על נהלי זהירות. צילום: AP

בנוסף למסעדות, גם מכוני עיצוב השיער, יחוייבו לספק נתונים בנוגע לפרטיהם של הלקוחות שביקרו בעסק, וזאת במטרה לאתרם במהירות על ידי רשויות הבריאות, במקרה של התפרצות קורונה"

התקדמות זו מגיעה על רקע הודעתו של גרסטי בתחילת השבוע כל החנויות ברחבי מחוז לוס אנג'לס, תוכלנה להכניס לקוחות פנימה ובכך למעשה, תמה ההנחייה של מכירה מבחוץ. כמו כן, גם בתי התפילה יוכלו להכיל מתפללים. 

"באופן חד וחלק אני יכול לומר שהרווחנו ביושר את היום הזה", אמר ראש העיר בנאומו והוסיף: "לוס אנג'לס, זהו הזמן להתקדם לעבר הפתיחה מחדש".

 

שלב הפתיחה מחדש מוכתבים על פי אסטרטגיית החזרה לשגרה, שהיתווה המושל גאווין ניוסאם, במסגרתה על כל מחוז להוכיח כי יש בו פחות מ-25 חולי קורונה על כל 100 אלף תושבים, או לחילופין ששיעור בדיקות הקורונה החיוביות נמוך מ-8%.

בנוסף, על המחוז להוכיח כי קצב האשפוזים בעקבות הקורונה אינו גבוה מ-5% (על פני שבוע ימים), או לחילופין פחות מ-20 בני אדם שאושפזו במהלך 14 הימים האחרונים.

לפני כשבועיים, האישור כבר ניתן בין היתר, למחוזות אורנג', ריברסייד, ונטורה, סן ברנרדינו וסנטה ברברה, הנמצאים בדרום המדינה. 

 

"אני סבורה שהסיבה היחידה שהרגשנו נוח לבקש את אישור המושל להתקדם לשלב הבא, נבעה מעצם העובדה שהצלחנו לשטח את עקומת מקרי הקורונה, ולא חזינו בזינוק בהתפרצות כפי שהוערך בתרחישים מלפני חודשיים", הסבירה האן.

עוד הדגישה כי בתי החולים במחוז לא חוו עומסים בכמות המאושפזים ונשארו ערוכים למקרי קיצון. נזכיר, כי נושא מיטות האשפוז ומכונות ההנשמה, מהווה את ההיבט המרכזי בחזרה לשגרה, כלקח מהטרגדיה שהתחוללה בניו יורק.

על פי הודעת רשויות הבריאות, במחוז לוס אנג'לס, ישנו גיבוי של לפחות 2,300 מכונות הנשמה ולמעלה מ-3,200 מיטות אשפוז, בהן ניתן להשתמש במקרה הצורך.  

במכתב הבקשה שנשלח לממשל בקליפורניה, הובהר כי מחוז לוס אנג'לס עמד בקריטריונים של אסטרטגיית החזרה לשגרה.

לדברי בכירי הרשויות, בעקבות הכמות הנמוכה יחסית של החולים ברחבי המחוז, גם אם תתבצע הקלה נוספת בהנחיות הבידוד הביתי, והמספרים כתוצאה מכך יעלו, יש בידיהם את הכלים להגיב לכך.

קריטריון נוסף בו עמד המחוז, הוא נושא האשפוזים על פני ממוצע של שבעה ימים, כאשר כאן נרשמה ירידה של אחוז בכמות. בנוסף בטווח 14 יום, התגלו פחות מ-25 מקרי קורונה על כל 100 אלף תושבים, וכן פחות מ-8 אחוזים מהתושבים קיבלו תוצאה חיובית בבדיקת קורונה. 

בשבוע שקדם להגשת הבקשה, נבדקו קרוב ל-150 אלף תושבים, ולדברי הרשויות ישנה כמות משאבים שתספיק לבדיקת של לפחות 75 אחוז מכלל האוכלוסיה. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE