הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״אין להם ברירה אחרת!״: קארדי בי מצדדת בהפגנות עקב מותו של ג’ורג’ פלויד ומעוררת דיון סוער
הראפרית הפרובוקטיבית עוררה דיון אינטנסיבי בטוויטר בעקבות ההפגנות האלימות במיניאפוליס לאחר מותו של הגבר השחור שלא היה חמוש ונהרג על ידי קצין משטרה לבן. רבים הסכימו איתה אך היו גם לא מעטים שהעבירו ביקורת על דבריה

הרשת עדיין סוערת בעניין התקרית שהתרחשה מוקדם יותר השבוע במהלך מעצרו של ג’ורג’ פלויד, אך רבים החלו לצאת לרחובות להפגין והמהומות ברחבי ארה״ב רק מתרחבות. אמנם, המקרה של פלויד אינו יוצא דופן בנושא של התנהגות השוטרים הלבנים כלפי השחורים, אך מזה הרבה זמן שלא היה תיעוד ממשי למעשה, ובטח שלא תיעוד מזעזע שכזה, כך שהעם כבר לא יכול לשתוק. פלויד נפטר לאחר ששוטר לבן הצמיד אותו לקרקע ולא שיחרר למרות שפלויד התחנן והפציר שאינו יכול לנשום. 

קארדי בי אחת שתמיד מדברת שאת על ליבה, בכל נושא, ובניגוד לסלבריטאים אחרים, לא מפחדת להיכנס לנושאים רגישים כמו פוליטיקה וכדומה. אמנם כוכבים רבים הגיבו לאירוע עצמו של רצח, מעטים נכנסו לעניין ההפגנות עצמן. אך גם במקרה זה קרדי לא יכלה שלא לדבר את דם ליבה. ״הם שודדים במינסוטה ועד כמה שאני לא אוהבת סוג כזה של אלימות, זה מה שזה. צעדות שלוות, אשטגים פופולריים ואין פתרונות! האנשים נותרו ללא ברירה אחרת״, כתבה בטוויטר שלה והחלה דיון סוער.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נוף אחר בביצה - לא מפחדת להביע דעה ולהתעמת. קרדי בי

 

רבים הגיבו לציוץ של קארדי ובניהם גם כמה פוליטיקאים ימניים, כמו טומי להרן שכתבה לה בחזרה: ״איך שוד, התפרעויות והרס של הקהילה שלך תוביל לצדק עבור מישהו?״. כמובן שקארדי ענתה לה בחזרה ואמרה: ״איך טירגוט, פרופילציה, ההכאה ורצח של גברים שחורים שווה להגנה ושירות של הכוחות? מי נותן להם אמון וצדק מצד השוטרים? תתעסקי בעניינים שלך ותאכלי את הסלט שלך!״. 

 

 

מעריצים רבים תמכו בקרדי והציפו את הרשת. ״התפרעויות היא שפתם של הלא-נשמעים״, צייץ אחד המעריצים את משפטו של לותר קינג. אחד אחר כתב: ״לאנשים נמאס, בוודאי שהמחאה השלווה לא עושה שום דבר״, ואחר הגיב לו: ״אתה צודק זה לא קשור לג’ורג’ פלויד, זה קשור אליו ולכל החיים השחורים שאבודו! מה לא ברור? אנשים שחורים נהרגים על ימין ועל שמאל, פשוטו כמשמעו, וההפגנות השלוות לא עושות כלום כי אף אחד לא מקשיב״.

עם הקולות שהיו בעד הכוכבת היו כמה שגם הסתייגו. ״אני תומך לחלוטין במחאה. כאדם שחור באמריקה, קולותינו צריכים להישמע. אבל אני לא מבין למה הם צריכים לשדוד את טרגט. כאילו, איזו אמירה נאמרת על ידי שוד והשמדת חנות? מישהו יכול להסביר את זה?״, כתב אחד הגולשים. 

 

 

גולש אחר כתב: ״סליחה קארדי שאף אחד לא מסכים עם זה. אין שום סיבה להרוס חנות שאין לה שום קשר לרצח הנוראי הזה. זה מה שנקרא ניצול המצב. כל מי שעושה את זה צריך להיעצר כמו ארבעת השוטרים מהאירוע״. 

כמה שעות לאחר מכן, קארדי העלתה סרטון שלה בטוויטר בו היא מדברת על הסיטואציה. היא משתפת כמה היא מתוסכלת מהמצב ולא מבינה כבר איך לגשת לזה. ״אני מדברת על האלימות בהפגנות ומה שמוביל אליהן כבר שנים, מאז שהייתי זרע״, אומרת הראפרית, וכמו שרק היא יודעת, מכניסה קצת הומור לתוך המצב האבסורדי הזה, ״שום דבר לא השתנה חוץ מהחזה שלי״.

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE