הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממצא דרמטי: הניתוח שלאחר המוות קובע - ג'ורג' פלויד לא נהרג מחניקה‎‏
משפחתו של ג'ורג' פלויד לא מתכוונת לוותר. היא שוכרת את שירותיו של הפתולוג המפורסם בארה"ב, ד"ר מייקל באדן כדי לחקור שוב את נסיבות המוות. "אנו יודעים את האמת, כולנו ראינו אותה", מסר אחד מעורכי הדין של המשפחה.

משפחתו של ג'ורג' פלויד הודיעה כי היא שוכרת את שירותיו של פתולוג משלה לאחר שדו"ח הנתיחה שלאחר המוות של מדינת מינסוטה קבע כי הוא לא מת מחנק.

פלויד, שהינו אב לשישה, צולם מתחנן ומתנשף כששוטר כורע על צווארו בזמן שהוא אזוק ומוצמד לאדמה במהלך מעצרו שהתרחש ב-25 במאי בעיר מיניאפוליס. מאז מותו כאמור אמריקה לא ידעה יום של שקט.

המשפחה עתה, בחרה בד"ר מייקל באדן פתולוג בכיר ממוצא יהודי, שיבצע את הניתוח שלאחר המוות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בינתיים הדו"ח הקיים מעלה כי פלויד נפטר משילוב של מחלות לב ו"חומרים משכרים פוטנציאליים במערכת שלו שפעולתם הוחרפה על ידי הלחץ שהפעילו על גופו השוטרים".

משפחתו של פלויד מוחה על הדו"ח ואומרת כי התנאים הבריאותיים הבסיסיים שצוינו בדו"ח הרשמי הם "אשליה". סניגור המשפחה, בן קרומפ, מסר "המשפחה לא סומכת על שום דבר שמגיע ממחלקת המשטרה של מיניאפוליס. איך הם יכולים?, כולנו כבר ראינו את האמת."

הרצח של פלויד עורר מהומות והפגנות ברחבי ארה"ב שנמשכו ארבעה ימים במהלכן תצוגות של זעם ציבורי כנגד 'גזענות מוסדית' הובילו להפרות סדר בעשרות ערים בארה"ב.

משפחת פלויד חשפה אתמול (שישי) כי שירותיו של הפתולוג הרפואי הנודע ד"ר מייקל באדן ישמשו לביצוע נתיחה שלאחר המוות - באדן אמור לנסוע למיניאפוליס הערב, ובינתיים הוא מסר לפוקס ניוז כי הוא ידון בממצאיו במהלך השבוע הבא.

תוצאות הנתיחה שלאחר המוות של המחוז נחשפו אמש לאחר שקצין המשטרה לשעבר דרק שובין, שנראה כורע על צווארו של פלויד במהלך מעצרו ביום שני, הואשם ברצח.

התלונה הפלילית שהוגשה נגד שובין, 44, ציטטה כי ממצאים ראשוניים שנמצאו בנתיחה שלאחר המוות, שנערכה על ידי הבוחן הרפואי במחוז הנפין, לא הראו "שום ממצאים גופניים התומכים באבחון של חניקה או חנק טראומטי".

"מר פלויד סבל ממצבים בריאותיים אחרים הכוללים מחלות עורקים כליליים ומחלות לב יתר לחץ דם", נכתב בתלונה של פרקליט מחוז הנפין.

"ההשפעות המשולבות של מעצרו של מר פלויד על ידי המשטרה, מצבו הבריאותי הבסיסי וחומרים משכרים פוטנציאליים במערכת שלו, תרמו ככל הנראה למותו" כך קבע דו"ח הבודק הרפואי.

ד"ר באדן, מומחה עולמי (צילום: דיילי ביסט)

עורכי הדין לענייני משפחה, בן קרומפ וס'לי מריט, אמרו במסיבת עיתונאים ביום שישי כי הם קראו לד"ר מייקל באדן, פתולוג בעל שם פלילי ידוע, לערוך נתיחה שלאחר המוות במקום משרד הבדיקה הרפואי במחוז הנפין.

בדו"ח הרשמי נאמר כי פלויד נפטר ממצבים בריאותיים בסיסיים ולא בשל ברך שנלחצה לצווארו במשך למעלה משמונה דקות.

ד"ר באדן הוא פתולוג מוערך מאוד, בעל היסטוריה של סתירת דו"חות רשמיים מפוקפקים, כולל מקרי אפשטיין, או.ג'יי סימפסון ואריק גארנר, שנפטר בשנת 2014 בעת שהושם במעצר בהיותו חנוק על ידי קצין בניו יורק בשם דניאל פנטלו - פנטלאו לא הואשם באופן פלילי אך פוטר מכוח המשטרה בשנת 2019.

עו"ד קרומפ מסר: "אנחנו הולכים להחזיר את גופתו של ג'ורג' פלויד, ואנחנו מכניסים את ד"ר מייקל באדן לביצוע נתיחה שלאחר המוות כי ראינו כי כמו בפרשת אריק גארנר וכמו בכל כך הרבה מקרים אחרים שבהם האנשים האלה שעובדים עם העיר מגלים דברים שלא היו , וכותבים אשליות".

 

עורך דין קרומפ (צילום: סאן)

"אנחנו לא מתכוונים להסתמך על התובע המחוזי או על העיר הזו כדי לומר לנו את האמת. כבר ראינו את האמת. היה לו אסטמה, היה לו מצב לב - כל הדברים האלה לא רלוונטיים כי כשהוא חי נשם, צעד, דיבר, הכל היה בסדר גמור עד שהמשטרה התייחסה אליו כך".

עורכי הדין גם קראו להגיש כתב אישום חמור יותר נגד שובין ולמעצרם של שלושת הקצינים הנוספים שפוטרו ושעמדו לצד שובין, ביניהם ג'יי אלכסנדר קואנג, תומאס ליין, וטו טאו.

"אנו קוראים לרשויות לשנות את ההאשמות [נגד שובין] כדי לשקף את אשמתו של קצין זה," נאמר בהצהרה.

"אנו מצפים לראות את הקצינים האחרים שלא עשו דבר כדי להגן על חייו של ג'ורג 'פלויד נאשמים בקרוב".

פלויד, גבר שחור בן 46, נפטר ביום הזיכרון האמריקני כשנעצר על ידי ארבעה שוטרים בגלל שניסה לכאורה לקנות סיגריות עם שטר מזויף של 20 דולר.

 

דרק שובין מימין וג'ורג' פלויד משמאל (אילוסטרציה)

במהלך נוהל המעצר הבלתי מקובל פלויד ביקש שוב ושוב מהקצין לרדת מצווארו אך שובין נשאר. שובין נשמע אומר כי פלויד "יישאר במקום איפה שהשגנו אותו".

בווידיאו נראה כי פלויד לא הגיב במשך כמה דקות. הוא נפטר דקות לאחר מכן.

תלונה פלילית הוגשה נגד שובין ביום שישי במסגרתה הואשם ברצח בדרגה שלישית והריגה.

טראמפ שוחח עם משפחת פלויד והביעה צער עמוק על המקרה.

"הנאשם היה בברכו על צווארו של מר פלויד במשך 8 דקות ו -46 שניות בסך הכל. כולל שתי דקות ו-53 שניות במהלכן מר פלויד לא הגיב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE