הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוצר לילי הוכרז בלוס אנג'לס, מהומות אלימות באזור ווסט הוליווד
הסלמה עוצמתית בגל המחאות בעיר המלאכים: לפחות 9 ניידות הועלו באש, עשרות נוספות הושחתו באלימות קשה. תחילה דווח על סגר באזור הדאון טאון אולם בהמשך הוחלט להרחיבו לכלל העיר

גל ההפגנות האלימות ברחבי ארצות הברית נמשך היום (שבת), ואלפים מפגינים במספר מוקדים ברחבי לוס אנג'לס, לרבות מרכז העיר ושכונת פיירפקס. בנוסף, ההפגנות גם נכנסות לשטחה של העיר בוורלי הילס.

בעקבות כך, ראש העיר הודיע כי עוצר יוטל על העיר החל מהערב בשעה 8:00, ועד השעה 5:30 לפנות בוקר ביום ראשון: "זה משהו שיעזור לנו להחזיר את השקט ללוס אנג'לס", הסביר אריק גרסטי.

תחיילה דווח כי העוצר יחול רק על מרכז העיר, אולם בהמשך נודע כי ראש העיר החליט להרחיב את העוצר לכלל העיר.

 

 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: טוויטר)

 

עוד קודם לכן, לפחות 9 ניידות הועלו באש ע"י המפגינים, שהלכו ברחובות מסביב לפארק "פאן פסיפיק", מרכז הקניות בוורלי סנטר ומתחם "דה גרוב". מספר רשתות בגרוב אישרו כי נפלו קורבן לבזיזה, לרבות הול פודס ונורדסטרום.

 

 

במקביל, אולם לקראת שעות הערב נודע כי עסקים ברח' רודאו המפורסם ניזוקו. כאמור, גם ניידות המשטרה הפכו למטרה פופולרית, ואלו שלא הועלו באש, הושחתו בקללות.

 

השחתת ניידת, מוקדם יותר היום בלוס אנג'לס (צילום: טוויטר)

 

"אני מבקש מכל תושבי לוס אנג'לס לנשום עמוק, לקחת צעד לאחור ולאפשר לכבאים שלנו לכבות את הלהבות, ולשוטרים להשיג סדר. זה יאפשר לנו להגן על הזכות שלכם להפגין ברחובות כמה ימים שתרצו", המשיך גרסטי.

 

 

עוד הסביר גרסטי כי שוחח עם מושל המדינה, ובשלב זה אין כל כוונה להזעיק את המשמר הלאומי. בנוסף, גרסטי אמר כי הוא מקווה שהעוצר לא יהיה הכרחי מחר.

 

 

 

בערב, לאחר שהעוצר הורחב לכלל אזורי העיר, גרסטי אמר בשיחה עם התקשורת המקומית: "מה שאנחנו רואים זה לא הפגנה, זה הרס. לכן אנחנו צריכים שכל התושבים יישארו בבתים. מי שלא יהיה בבית אחרי השעה 8:00, המשטרה תניח שאתה מחפש צרות".

 

 

חשוב להבהיר כי ההנחיה אינה תקפה עבור מי שנוסע למקום העבודה, או בחזרה הביתה ממנו. בנוסף, עדיין מותר לצאת מהבית במקרי חירום.

 

 

למעשה, מדובר ביום הרביעי ברציפות שבו הפגנות מתקיימות בלוס אנג'לס. אמש, כאמור, ההפגנות הפכו לאלימות: 6 שוטרים נפצעו ו-533 מתפרעים נעצרו.

 

(צילום: קיי. טי. אל. איי.)

 

האלפים מפגינים בעקבות פרשת ג'ורג' פלויד, בה שוטר לבן תועד בעודו דורך על צווארו של עצור שחור במשך קרוב ל-9 דקות, דבר שהוביל למותו. אותו שוטר - דרק שובין - נעצר אתמול (שישי) והואשם ברצח מדרגה שלישית ובהריגה.

רבים מהמפגינים קוראים לעצור את שלושת השוטרים הנוספים שמעורבים בתקרית הקטלנית, ורבים שיצאו לרחובות אף קוראים "לשדרג" את כתב האישום כנגד שובין ולהעמידו לדין בגין רצח מדרגה ראשונה.

 

מפגינים בלוס אנג'לס, מוקדם יותר היום (צילום: Getty Images)

 

עד כה, אלו הרשויות שהכריזו על עוצר (השעה שמוצגת הינה לפי שעון מקומי):

לוס אנג'לס (מרכז העיר): החל מהערב בשעה 8:00, ועד מחר בשעה 5:30 לפנות בוקר

אטלנטה: החל מ-9:00 בלילה ועד הזריחה

מיניאפוליס: 8:00 בלילה - 6:00 בבוקר

דנבר: 8:00 בלילה - 5:00 בבוקר

לואיוויל: -9:00 בלילה - 6:30 בבוקר

קליבלנד: 8:00 בלילה - 8:00 בבוקר

פילדלפיה: 8:00 בלילה - 8:00 בבוקר

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE