הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״אולי פשוט תסתמו את הפ**ינג פה??״: בילי אייליש תוקפת את תומכי ׳All Lives Matters׳, והיא ממש לא היחידה
הרשת מוצפת בימים האחרים בפוסטים של ׳Black Lives Matter׳, אך לא רק. רבים מתעסקים לאחרונה במושג ׳כל החיים חשובים׳, כשזה ממש לא קשור לסיטואציה, ולבילי אייליש, ונסה בראיינט ואפילו לאמא של ביונסה נמאס לשתוק

הזמרת זוכת הגראמי לא דיברה יותר המשך השבוע האחרון ונראה כי היא אגרה הרבה על ליבה, כי אתמול היא פרקה את דעתה בלי פילטרים, למרות שהיא טוענת כי ניסתה.

״ניסיתי לקחת את השבוע כדי למצוא דרך לטפל בנושא הזה בעדינות״, פתחה אייליש את הפוסט הנוקב שלה, שכמו שהוא ארוך כך הוא חשוב(!). ״"יש לי פלטפורמה עצומה ואני משתדלת מאוד להיות מכבדת ולקחת את הזמן לחשוב מה אני אומרת ואיך אני אומרת את זה... אבל לעזאזל אני פשוט אתחיל לדבר״.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא חוסכת בביקורת כשצריך, והפעם זה בלשון המעטה. בילי אייליש

 

״אם אני אשמע עוד אדם לבן אחד אומר ״כל החיים חשובים״ אני פ**ינג אאבד את זה לגמרי. אולי פשוט תסתמו את הפ**ינג פה??״, התחילה הזמרת להעביר את המסר שלה חותך בצורה הכי חותכת וישירה שיש.

״אף אחד אחר לא אומר שהחיים שלכם לא משנים. אף אחד לא אומר שהחיים שלכם לא קשים. פשוטו כמשמעו, אף אחד לא אומר שום דבר עלייך. כל מה שאתם המאדרפ**רז עושים זה למצוא דרך להפוך את זה עליכם. זה לא קשור אליכם. תפסיקו להפוך את הכל קשור אליכם. אתם לא זקוקים לזה. אתם לא בסכנה״, המשיכה הזמרת.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#justiceforgeorgefloyd #blacklivesmatter

A post shared by BILLIE EILISH (@billieeilish) on

 

״אתה מיוחס (Privilege) אם אתה אוהב את זה או לא. החברה מעניקה לך ייחוס יתר רק כי אתה לבן. אתה יכול להיות עני. אתה יכול להתקשות בחיים.. ועדיין צבע העור שלך נותן לך יותר עדיפות וייחוס משאתה בכלל מבין״, אמרה והמשיכה בכמה שאלות רטוריות אך נחוצות: ״אם כל החיים חשובים מדוע נהרגים אנשים שחורים בגלל שהם פשוט שחורים? מדוע המהגרים נרדפים? מדוע אנשים לבנים מקבלים הזדמנויות שאנשים מגזעים אחרים לא... ייחוס פ**ינג לבן״.

הזמרת הצעירה ממשיכה ומנסה להסביר בדוגמא פשוטה את ההבדל הגדול בין שני המונחים הנ״ל ומסכמת: ״הסלוגן ״החיים של השחורים חשובים״ לא אומר שחיים אחרים לא חשובים. זה כדי להביא את העניין לתשומת לב הציבור כי זה נראה ברור שהחברה לא חושבת שהחיים של השחורים פ**ינג חשובים!!!״.

 

התגובה של ונסה לאחד העוקבים שלה. מתוף האינטגרם של ונסה בראיינט

 

ונסה בראיינט העלתה היום (ראשון) פוסט המתייחס לסוגיית ג’ורג’ פלויד. יחד עם תמונה של קובי, בעלה המנוח, לובש חולצה שכתוב עליה ״I Can’t Breathe״, כתבה: ״בעלי לבש את החולצה הזאת לפני שנים ובכל זאת הנה זה קורה שוב״.

אחד הגולשים כתב ענה על הפוסט ואמר: ״אני מכבד את כל מה שאת אומרת ועושה אבל כל החיים הם חשובים״. ונסה הסכימה אך הייתה חייבת להתייחס לסוגיה הזו וענתה לו: ״כל החיים חשובים. אך עם כל הכבוד, אני חייבת לומר שכשמישהו אומר ׳all lives matter׳ כשאחר אומר ׳black lives matter׳ זה כמו להגיד שכל הבתים חשובים כאשר בית מסוים בשכונה בלבד נשרף. לא היינו רצים ועוזרים לשכנינו? אתה שם לב להבדל? כל אהבה״.

 

מדברות מדם ליבן. טינה נואלס וונסה בראיינט. מקור: Shutterstock

 

בעזרת הדוגמא המשותפת לאייליש וונסה, גם אמא של ביונסה, טינה נואלס, בחרה להסביר כך את הסוגיה לעוקביה, ואפילו השתמשה בתגובה של אחד העוקבים שלה. ״גבר צעיר לבן כתב את זה בתגובות אצלי, וחשבתי שזה מאוד עמוק!״, כתבה טינה. ״אני מקווה שזה יסביר ויעזור לכם להבין את הכאב האמיתי שחשים אנשים שחורים כשאנשים ממוצא אתני אחר אומרים את זה, שלא נאלצו להילחם כדי להוכיח שחייהם חשובים!!״. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE