הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הקיץ כבר מעבר לפינה: האם הנגיף יעלם בטמפרטורות הגבוהות של העונה?
למרות שאנחנו כבר יותר משלושה חודשים עם הנגיף בקרבנו, נראה כי תובנות ותהיות חדשות אודותיו עולות בכל יום. רבים טענו בהתחלה כי החיידק לא שורד בחום גבוה, וחשבו כי בגלל זה בקיץ המצב יהיה שונה, אך האם אכן כך הדבר?

הקורונה הפכה לחלק מהשגרה החדשה של כולנו, ולצערנו, עדיין אין תשובה חד משמעית לגבי סוף העידן שלה. חוקרים רבים בחנו את הנגיף החדש מכל כיוון, כמו גם בהקשר למידת עמידותו בטמפרטורות שונות.

המדענים קיוו בהתחלה שבמקומות בהם הטמפרטורה גבוהה יותר בעולם התפשטות הנגיף תיעצר או לפחות תהיה פחותה בהרבה משאר האזורים בעולם, אך לא כך היה הדבר. מחקירה שנעשתה בנושא עולה כי ככל הנראה הקורונה הולכת להישאר איתנו גם בקיץ הקרוב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גם החום של הקיץ לא יעלים את הקורונה

 

הטענה כי הנגיף אינו שורד על משטחים שונים בטמפרטורה גבוהה ולחות גרמה לרבים לחשוב כי הוא יעלם עם בוא הקיץ. אך עכשיו המדענים טוענים כי זו הנחה רחוקה מהמציאות. אמנם אכן יש לנגיף סיבולת נמוכה מאוד כאשר מדובר במשטחים וחום גבוה, אך ברמה העולמית אין לזה את אותה ההשפעה.

עד היום החוקרים בדקו יותר מ-375 אלף נבדקים שנדבקו בנגיף הקורונה. לאחר ניתוח סטטיסטי מפורט של כל הנתונים והתנאים יחד, החוקרים מצאו כי בניגוד לציפיותיהם תנאי מזג האוויר אינם מהווים קריטריון משמעותי להפחתת התפשטות, במיוחד בבחינת תנאי הלחות וגובה הטמפרטורות. 

 

״הקיץ לא הולך להעלים את הנגיף״

 

על פי הממצאים עולה כי מה שכן עזר למנוע את התפשטות היו אמצעי הריחוק החברתי שננקטו במדינות שונות והמגבלות במרחב הציבורי. נראה כי ככל שהאזור הפעיל יותר הגבלות, כך פחתו מקרי ההדבקה החדשים באותו אזור. 

ד״ר דיון גסינק, אשר תפקדה כראש המחקר שבדק האם הנגיף שורד בטמפרטורות שונות ומזג אוויר שונה, אמרה בראיון לחדשות Medical News: ״הקיץ לא הולך להעלים את הנגיף. חשוב שאנשים ידעו את זה״. גסינק ממשיכה וטוענת כי למרות זאת יש לנו תקווה, ״מצד שני, ככל שיש יותר התערבות של מחלקול הבריאות באזור מסוים, כך גדלה ההשפעה על האטת הגידול בתחלואה״.

לפיכך, נראה כי לצערנו השמחה עוד מוקדמת, עלינו להמשיך להיזהר ולא לסמוך על הטמפרטורות שעולות להגן עלינו מפני הדבקה. הקפידו על כללי ההיגיינה והריחוק החברתי ואנחנו נעבור את זה יחד. 

 

הערכה החדשה לים. הקפידו על ריחוק חברתי ולבישת מסכה, גם בקיץ

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE