הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכיסא מתנדנד? מאות אלפי חותמים בתוך שעות ספורות בעצומה ענקית להדחת ראש העיר
לא רק נשיא ארה"ב - לרבים מתושבי ניו יורק נמאס מחוסר האונים שמפגין ראש העיר שלהם. עצומה להדחתו תופסת תאוצה במקביל להימשכות ההפגנות בבירה הפיננסית של אמריקה

מבקריו של ראש העיר ביל דה-בלאזיו מפיצים עצומה הקוראת להדחתו זאת במקביל לקולות זעם הנשמעים מקרב ותיקי רשויות אכיפת החוק ותושבי העיר על תפקודו הלקוי של ראש העיר בטיפול נאות ומדויק במהומות ובביזה הממשיכים להתרחש ברחבי העיר זה הלילה החמישי ברציפות על רקע מותו של תושב מינסוטה, ג'ורג 'פלויד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ואכן בעוד בלוס אנג'לס ראש העיר זימן את כוחות המשמר הלאומי דה-בלאזיו ממשיך למאן לעשות זאת, ובימים האחרונים הוא אף הורה למפקד המשטרה לגייס רק כ-20% מכוחות השיטור הפעילים בעיר, פעולה שגררה ביקורת חריפה גם מצידו של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ.

העצומה המקוונת המופיעה באתר  Change.org פורסמה תחת הכותרת: "Impeach de Blasio" - וקיבלה למעלה מ-70,000 חתימות נכון לשעות הלילה המוקדמות של יום רביעי (שעון ניו יורק).

המארגנים מבקשים להגיע לכ-75,000 תומכים.

במקביל ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני קרא למושל המדינה אנדרו קואמו לפטר את דה-בלאזיו מתפקידו בטענה כי הוא אינו מתפקד כראוי לראש העיר החשובה בארה"ב.

העתירה שעלתה לרשת כבר במהלך השנה שעברה זכתה במהלך יום שלישי לעלייה מאסיבית בכמות התומכים בעוד המחלוקת מתחוללת סביב המשך ההפגנות, והטיפול הלקוי של העירייה במשבר נמשכות.

"ראש העיר ביל דה-בלאזיו הורס את ניו יורק. איננו יכולים לגרום לו להמשיך כראש העיר בשנתיים הקרובות. תושבי ניו יורק רוצים שינוי, ועכשיו זה הזמן לפעול לפני שהמצב יחמיר. לא מדובר בשמרנות, שמאל או ימין וכו'. מדובר בפוליטיקה קיצונית שפוגעת בעיר ומזניחה את ניו יורק" נכתב בעתירה.

עוד מוסיפים מחברי העצומה "הפשע בעיר נמוך? חה! זה עשוי להיראות כך מכיוון שהמשטרה לא יכולה למלא את תפקידה".

בתוך כך גבות רבות הורמו לאור טיפולו של דה-בלאזיו במשבר שכן לא רק שהוא הורה על פריסה מינימלית של כוחות ברחבי העיר, אלא גם ההוראות המאד מקלות להתערבות שוטרים שנתן נתפסו כתלושות מהמציאות בעיר.

דוברו של דה בלאזיו, פרדי גולדשטיין, הגיב, "ראש העיר מתמקד בשמירה על הניו יורקים ובפתיחת העיר מחדש - לא בשטויות האלה שלא מייצגות את ערכיה של העיר הזו."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE