הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
״אני לא גזען״: ג’ימי פאלון מדבר על החיקוי שעשה לפני 20 שנה בפנים שחורות
בשנת 2000 מנחה הטוק שואו עשה חיקוי של הקומיקאי כריס רוק בפנים שחורות. הוא פתח את התוכנית שלו ושיתף שהוא חשב הרבה בשבוע האחרון על אותו חיקוי ונחרד לחשוב שאולי הוא משתייך לקבוצת אנשים שכזאת וכי זה ממש לא מי שהוא

פאלון מופיע בכל ערב בתוכניתו ״The Tonight Show״, גם בתקופה זו, לאחר שהתחילה הקורונה, הוא המשיך לשדר מביתו , אך אתמול זו הייתה תוכנית קצת אחרת. הוא פתח את התוכנית ואמר שזה הולך להיות ערב קצת שונה וישר נכנס למים העמוקים של אותו חיקוי שרודף אותו מלפני 20 שנה.

בשנת 2000 פאלון הופיע בתוכנית המערכונים ״Saturday Night LIve״, שם עשה חיקוי של הקומיקאי כריס רוק, ולשם החיקוי הוא צבע את פניו בשחור. הוא התייחס לכך בעבר וכינה את המערכון ׳החלטה איומה׳. גם לאחר שרבים המליצו לו פשוט לשתוק על המחלוקת, הוא בחר להתמודד איתה וללמוד מטעותו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עושה חשבון נפש וזה חלק מהפתרון בחברה

 

״הייתי צריך לבחון את עצמי באמת השבוע בגלל שהסיפור על אותו חיקוי שלי עושה את כריס רוק בפנים שחורות ב-SNL יצא החוצה. ונחרדתי״, התחיל פאלון את התוכנית שלו ביום שני האחרון. ״לא על האנשים שניסו ׳לבטל׳ אותיאו לבטל את התוכנית הזו, הדבר שהכי רדף אותו היה, איך אני אומר שאני אוהב את הבן אדם הזה?״, אמר המנחה.

״אני מכבד את הבחור הזה יותר ממה שאני מכבד את רוב בני האדם. אני לא גזען. אני לא מרגיש ככה״, המשיך פאלון את הצהרת הפתיחה שלו. ״ובמקום זה, המשכתי לקבל עצות שפשוט אשתוק ולא אומר דבר. וזו העצה בגלל שכולנו חוששים״.

פאלון המשיך והסביר שתחילה הוא אכן לקח את העצה כי חשש שיגיד משהו שרק יחמיר את המצב. ״ואז חשבתי על זה והבנתי שאני חא יכול לומר שאני נחרד ואני מצטער ונבוך״, המשיך.

 

 

״מה שהמחווה הקטנה הזו עשתה לי זה לשבור את שתיקתי. מה שהתחלתי לעשות זה לדבר עם כמה מומחים, שחלקם כאן הלילה והשבוע, והבנתי שהשתיקה היא הפשע הגדול ביותר שאנשים לבנים כמוני וכמו על השאר עושים - שומרים על השתיקה. אנחנו צריכים להגיד משהו. אנחנו צריכים להמשיך לומר משהו ואנחנו צריכים להפסיק להגיד שזה ׳לא בסדר׳ יותר מאשר רק יום אחד בטוויטר״, שיתף פאלון.

פאלון אז הוסיף שהוא היה צריך ״לחנך את עצמו כיצד לעצור את השתיקה ואת הפחד מלומר את הדבר הלא נכון בכך שיפסיק לשתוק ולהתייצב במאבק״. הוא הוסיף כי הוא ויותר אנשים ״צריכים לדבר על זה״.

 

 

״איננו יכולים לנסות לקבור זאת שוב״, אמר. ״זה לא הולך להיקבר. זה לא נעלם. אנחנו לא יכולים פשוט לקוות שכולם אוהבים אחד את השני. אנחנו לא יכולים להגיד 'תהיה השינוי' ופשוט לשבת לצייץ, 'היה השינוי. היה השינוי’״.

בהמשך התוכנית הוא אירח את נשיא ומנכ״ל ה׳התאחדות הלאומית למען קידום אנשים צבעוניים׳, NAACP, דריק ג‘ונסון, כדי לדון באירועים האחרונים. ״כל הכבוד״, התחיל ג'ונסון והחמיא לפאלון על הפתיחות שלו והאומץ לדבר בנושא בתוכנית שלו. ״זה מדהים שיש לך את האומץ לבחון את עצמך ולהגיד טעיתי וללמוד מחדש״.

 

 

״אחד הדברים הגרועים ביותר ברגעי ההגשמה האלה הוא שאנשים רוצים פתרון מהיר, כאן ועכשיו, ואז יחזרו לפינה שלהם״, אמר ג’ונסון, והדגיש שמה שצריך לעשות עכשיו זה להתמקד בללמוד אחד על השני. ״הדרך בה אנו ממשיכים את המומנטום היא לשמור על הדיאלוג פתוח, להעריך את הייחודיות שכולנו מביאים לשולחן ולחגוג את הייחודיות הזו ולא לאפשר לדמגוגים ליצור אישיות שונות באנשים שעשויים להיות שונים״.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE