הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: גל ההפגנות השקטות נמשך, העוצר יבוטל
בכירי המחוז, העיר והמשטרה החליטו ליישר קו והודיעו כי לא לא תפורסם הנחיה שבה התושבים יתבקשו להישאר בבתים, וזאת לאחר שהמהומות נרגעו וההפגנות מתקיימות בצורה בטוחה. השריף המקומי: "אין צורך באכיפת עוצר. רשויות אחרות רשאיות לקבל החלטות משלהן"

לאחר חמישה ימים רצופים שבהם תושבי מחוז לוס אנג'לס נדרשו להישאר בבתים במהלך שעות הלילה, הבוקר (חמישי) נודע כי התקבלה החלטה סופית שלא להכריז על עוצר נוסף. כך על פי שריף המחוז, אלכס ויאנואבה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"בהתבסס על המצב העדכני והמגמה שנרשמה לאחרונה שבה ההפגנות מתקיימות בצורה שלווה, משרד השריף במחוז לוס אנג'לס החליט שאין צורך באכיפת עוצר. רשויות אחרות רשאיות לקבל החלטות משלהן", מסר השריף בהודעתו. למעשה, דבריו מצטרפים למה שאמר אמש ראש העיר, אריק גרסטי, שרמז על כך שהעירייה לא תיישם עוצר.

 

 

כזכור, ההחלטה להורות על עוצר נבעה מגל ההפגנות במספר מוקדים באזור, שהפכו עם השקיעה למהומות אלימות. תושבים רבים, גם כאלו שמסכימים עם הצורך בעוצר, ביקרו בחריפות את האופן שבו התנהל, ובעיקר על הבלבול הגדול שנוצר. לדוגמה, רבים התבלבלו כאשר העוצר חל בלוס אנג'לס בשעה מסוימת, וברשויות אחרות כמו בוורלי הילס וסנטה מוניקה בשעות אחרות.

 

 

בנוסף, בערב הראשון של העוצר, הודעה בנושא נשלחה לתושבים פחות משעה לפני החלתו.

 

מפגינים בווסט הוליווד, מוקדם יותר השבוע (צילום: Getty Images)

 

כ-2,700 בני אדם נעצרו ברחבי העיר מתחילת ההפגנות - מרביתם בשל אי-הציות לעוצר. כך עדכן מוקדם יותר השבוע מפקד המשטרה המקומית, מייקל מור. כאמור, מעבר לתמיכתו של ראש העיר גרסטי, גם יו"ר ועדת המפקחים של המחוז - ג'אניס האן - מסרה את תמיכתה: "אני חושבת שהעוצר היה נכון ביום ראשון ושני, אבל עכשיו רק עוצרים אנשים שמבקשים להפגין בצורה שקטה ושלווה", היא צייצה אמש.

ראוי להזכיר כי האיגוד האמריקאי לחירויות אזרחיות (ACLU) הגיש תביעה כנגד עיריית לוס אנג'לס והמחוזות לוס אנג'לס וסן ברנרדינו, בדרישה להורות על ביטול העוצר באופן מיידי. לא ברור אם לתביעה זו הייתה השפעה על ההחלטה.

לעומת לוס אנג'לס, בבוורלי הילס הוחלט להמשיך לקיים את העוצר בין השעות 6:00 בערב ו-6:00 בבוקר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE