הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם יכול להיות שהתרופה לקורונה תגיע אלינו כבר בסתיו הקרוב? הניסוי הראשון בבני אדם יצא לדרך
נערכו מאות מחקרים מאז תחילת המגיפה וספקולציות רבות עלו בנוגע למועד שיווק החיסון או התרופה לטיפול. עכשיו נראה כי זה קרוב מתמיד. המדענים טוענים: ״אם הכול יעבוד נתחיל לעבוד גם על חיסון״

חברת התרופות ״Eli Lilly and Company״ הודיעה ביום שני האחרון כי הם החלו את הניסוי בבני אדם למציאת התרופה לקורונה.

הניסוי מתקיים במספר מוקדים בארה״ב ויבדוק נשאי קורונה המאושפזים ״בית הספר לרפואה גרוסמן״ שבאוניברסיטת ניו יורק, ״בית החולים סידרס- סיני״ בלוס אנג’לס ו״אוניברסיטת אמורי״ באטלנטה, כך מסרה חברת התרופות לרשת CNN. 

החברה טוענת כי השלב הראשוני בניסוי אמור להראות עד כמה הטיפול יעיל וכי התוצאות צפויות להגיע עד סוף חודש יוני. במידה וזה אכן יעבוד, יצא להנפקה לציבור ויהיה זמין עד הסתיו הקרוב. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ככל הנראה התרופה תגיעה אלינו בקרוב. מקור: Shutterstock

 

״עד עכשיו, מדענים ניסו לשחזר תרופות שנועדו למחלות חדשות כדי לבדוק אם הן עובדות כנגד נגיף הקורונה. אבל ברגע שהמגפה הזו התחילה, התחלנו לעבוד על מנת להכין תרופה חדשה נגד המחלה הזו״ אמר ד"ר דן סקוברונסקי, סגן נשיא בכיר של ״אלי לילי״ והמדען הראשי בניסוי. ״עכשיו אנחנו מוכנים ובודקים עם זה את החולים״, הוסיף הד״ר.

התרופה הנבדקת בניסוי זה נוצר בשיתוף עם חברת הביוטכנולוגיה במקורה בקנדה. לאחר שהיה להם מטופל שהתאושש מהמחלה הם יצרו תרופה מהנוגדנים שנמצאו לו בדם, אלו אשר סייעו לו להילחם המחלה. 

עדיין לא ברור האם הטיפול החדש אכן יעבוד, אך ד״ר סקוברונסקי מציין כי לפני ניסויי המעבדה שהקדימו את הניסוי, נמצא כי התרופה חסמה את יכולתו של הנגיף להדביק תאים חדשים. על סמך תוצאות אלו למעשה ניתן האישור לפתוח בניסוי בבני אדם ולרדת לשורש העניין. 

 

האם גם החיסון בדרך? מקור: Shutterstock

 

הניסוי יתנהל בצורה כזו שחלק מהמטופלים יקבלו את התרופה הניסיונית וחלק אחר יקבל את תרופת פלצבו. הרופאים והמטופלים לא ידעו מי קיבל מה, כדי לבחון כיצד התרופה אכן עובדת בשטח. 

במידה והטיפול יתברר כבטוח לשימוש ויעיל, החברה תעבור לשלב הבא בניסוי, בו כבר יעשו את הניסוי על כמות גדולה הרבה יותר של אנשים שנדבקו בנגיף, גם כאלה שאינם מאושפזים. בנוסף, החברה מתכננת לבדוק את האופציה לעשות שימוש בתרופה גם בטיפול מונע, כך יוכלו להשתמש בה גם כחיסון עבור האוכלוסייה שבסיכון, כמו קבוצת הגיל השלישי או החולים הכרוניים.

חברת התרופות כבר החלה בייצור המוני של התרופה, בטענה שלא נצטרך לחכות יותר מדי זמן לאחר שממצאי הניסוי יגיעו. בדרך כלל, בתרופות אחרות, נוהגים לחכות עד שמתקבלות תשובות חותכות ליעילות התרופה, לפני הייצור ההמוני, אך המצב הנ״ל שונה, ״"אם זה אכן עובד, אנחנו לא רוצים לבזבז יום אחד, אנחנו רוצים שיהיו כמה שיותר תרופות שיעזרו לכמה שיותר אנשים במהירות״, אמר סקוברונסקי.

ד״ר סקוברונסקי מוסיף כי עבור רבים מהמדענים המשתתפים הניסוי זה מרגיש כמו ניסוי של פעם בחיים. החשיבות שלו והמהירות בה הם הציבו לעצמם לעבוד היא היסטורית.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE