הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
׳החוקרים קובעים׳: אכילת פירות יער הכרחית למניעת דמנציה ואלצהיימר
ישנם מזונות רבים התורמים לפעילות תקינה של מערכות הגוף ובפרט לתפקוד המוח. מדענים מצאו כי ישנו מרכיב אחד שלא רק שאתם צריכים לצרוך אותו, אלא חייבים למען בריאות המוח שלכם ומניעת ירידה בתפקוד הקוגניטיבי של המוח

הרופאים כבר מזמן מסכימים כי יש קשר חזק בין התזונה לטיב בריאות הגוף. ישנם מזונות רבים התורמים לפעילות מערכות הגוף, כמו גם מסייעים למניעת מחלות כאלה ואחרות, כמו אלצהיימר, סרטן, מחלות לב וכדומה. 

במחקר שנעשה לגבי מזונות שיכולים למנוע דמנציה, מחלות זיכרון כאלה ואחרות כמו גם אלצהיימר, נמצא כי סוג מסוים של נוגד חמצון הקיים בעיקר בפירות יער, תה ותפוחים, בין שאר המזונות והמשקאות על בסיס צמחי, עשוי להיות לא רק מועיל, אלא נחוץ כדי למנוע פגיעה קוגניטיבית, כמו דמנציה ומחלת אלצהיימר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לא רק מומלץ, אלא הכרחי! מקור: Shutterstock

 

אותם נוגדי החמצון נקראים פלבונואידים. במידה ולא צורכים מספיר מהם עלול לגדול הסיכוי לחלות במחלות אלה. במחקרים נמצא כי נוגדי החמצון מהסוג הזה מסייעים באופן פעיל ונחוץ לפעילות תקינה של המוח ולאורך זמן. 

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת ״American Journal of Clinical Nutrition״ קבע כי סוג נוגדני החמצון המסוים הזה, פלבונואידים, הוא הכרחי לפעילות המוח שלנו. ״המחקר שלנו נותן לנו תמונה כיצד תזונה מסוימת לאורך זמן עשויה להיות קשורה לירידה קוגניטיבית של האדם״, מספר אחד מחברי המחקר, ד״ר פול ז׳אק, ומסביר, ״מכיוון שהצלחנו להסתכל על צריכת פלבנואידים במשך שנים רבות, עוד לפני האבחנות בדמנציה של המשתתפים״.

 

כך תמנעו ירידה בפעילות הקוגניטיבית של המוח ומחלות זיכרון כמו אלצהיימר. מקור: Shutterstock

 

כפי שציינו לפני כן, ישנם מספר מזונות בעלי ריכוז גבוה של נוגדי חמצון מסוג זה, כמו פירות יער למיניהם, תפוחי עץ, סלק, ברוקולי, קייל, ענבים ואפילו יין אדום. יחד עם זאת, ממחקרים עולה כי המזונות היעילים ביותר הם ממשפחת פירות היער, כאשר נמנים ביניהם פטל, אוכמניות שחורות, חמוציות וכדומה. בעלי השפעה חיובית ומשמעותית הרבה יותר לבריאות המוח ומומלץ לשלב אותם מספר פעמים בתפריט השבועי.

דבר נוסף שמציינים הרופאים, אין צורך בצריכה מוגזמת של אותם נוגדי חמצון, מספיק כמות מסוימת כדי להשיג את השפעתם החיובית, כך שהדבר בר ביצוע עבור אנשים רבים.

 

המלצת החוקרים: שתיית יין אדום ואכילת ענבים מונעת מחלות. מקור: Shuuterstock

 

לא רק שמוצרי מזון עשירים בפלבונואידים מסייעים ויכולים למנוע מחלות כמו דמנציה ואלצהיימר, אלא, הם אף משפרים את הרבה הקוגניטיבית של המוח.

כיום עוד אין תרופה למחלות אלו, כך שבינתיים הנשק הטוב ביותר מולן הוא המניעה שלהן. צריכה מספקת של נוגדי חמצון כחלק מהתפריט השבועי, יכולה למנוע החמרה בפעילות הקוגניטיבית של המוח ובכך גם למנוע את המחלות האלה.




0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE