הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוכל ניסיון להצית גל מהומות אלימות בלאס וגאס
רשויות החוק בנבאדה עצרו שלושה גברים - כולם יוצאי צבא - בחשד לטרור, קשירת קשר לגרימת הרס המוני והחזקת חומרי נפץ. ברשותם נמצאו עשרות מיכלי דלק ובקבוקי תבערה. חקירת הפרשה חשפה קשרים בין החשודים לארגון בימין הקיצוני הקורא להפיל את ממשלת ארצות הברית

שלושה תושבי נבאדה תיכננו לנצל את הפגנות הענק, על מנת להצית גל של מהומות ואלימות ברחבי לאס וגאס, כך על פי רשויות החוק הפדרליות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שלושת החשודים, מימין לשמאל: לומיס, פרשל וליינם (צילום: משרד התביעה הפדרלי בנבאדה / Shutterstock)

 

בדו"ח המעצר צוין כי שלושת החשודים - סטיבן פרשל בן ה-35, אנדרו ליינם בן ה-23 ו-וויליאם לומיס בן ה-40 - מחזיקים בקשרים לארגון בימין הקיצוני הקורא להפיל את ממשלת ארצות הברית.

כאשר סוכני ה-FBI פשטו על בתיהם ורכביהם של החשודים, הם מצאו שלל של כלי נשק, תחמושת וחפצים מסוכנים אחרים, לרבות זיקוקים (שככל הנראה נועדו להסוות רעש של פיצוצים), מדריכים להישרדות במדבר ועוד. לפי החשד, השלושה תכננו לנצל את ההפגנות - תחילה במהלך תקופה הקורונה כאשר התושבים דרשו לפתוח בתי עסק, ובהמשך כאשר רבבות הפגינו בעקבות פרשת ג'ורג' פלויד - על מנת לדרדר את לאס וגאס לאנרכיה.

לשלושת החשודים יש רקע צבאי, והם צפויים לעמוד לדין, הן ע"י רשויות החוק הפדרליות והן ע"י רשויות החוק המקומיות. במשרד התביעה הפדרלי של נבאדה הגישו נגדם כתב אישום ובו 2 סעיפים חמורים: קשירת קשר לגרימת נזק והרס באצעות שריפה וחומר נפץ, והחזקת כלי נשק שאינו רשום. רשויות החוק המקומיות בנבאדה הגישו נגדם כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע פשע, טרור והחזקת חומרי נפץ.

 

שלושת החשודים תכננו לנצל את ההפגנות השונות בלאס וגאס כדי לדרדר את העיר לעבר אנרכיה (צילום: Getty Images)

 

החשודים נעצרו ב-30 במאי, יום שבת הראשון לאחר מותו של פלויד - המועד שבו רבים יצאו לרחובות לראשונה. לפי דו"ח המעצר, הם נעצרו לאחר שמילאו עשרות מיכלי דלק והכינו כמה בקבוקי תבערה. בארגז הטנדר של סטיבן פרשל אף נמצאו סמרטוטים יבשים וכמות גדולה נוספת של דלק, ואילו בתוך הרכב נמצאו מספר כלי נשק שאינם רשומים. בחיפוש שנערך בביתו של לומיס נמצאו חמורים כתובים רבים, לרבות "בנק מטרות" בעיר ודרכי מילוט במדבר.

על אף שלל הראיות שהוחרמו ע"י רשויות החוק, עורך דינו של פרשל טוען כי בכוונתו להילחם בכתב האישום: "התיק הזה נבנה על מודיע משטרתי, שהינו מקור לא אמין. אני מאוד מודאג ממה שהאיש הזה הרוויח בתמורה לסיפור שלו", אמר רוברט דרקוביץ'.

בית המשפט במחוז קלארק קבע כי השלושה יוכלו להשתחרר בערבות עבור מיליון דולר כ"א, אולם נכון לבוקר יום שלישי הם נותרו במעצר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE