הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
׳ההנחיות החדשות להפחתת הסיכון לחלות בסרט׳: תזוזו יותר ותוותרו על הסטייקים והאלכוהול
האגודה למלחמה בסרטן העולמית הוציאה שורת הנחיות מעודכנות והכיוון - בריא יותר, הרבה יותר. מפעילות גופנית מרובה, פחות בשר, יותר ירקות ודגנים מלאים במקום קמח לבן, אלו הן ההמלצות של המומחים

האגודה למלחמה בסרטן מתעדכנת כל הזמן. בעוד שעדיין לא נמצאה תרופה למחלה, יותר ויותר הבחנות עולות לגבי הדרך למנוע מהמחלה בכלל להופיע. בהנחיות החדשות שפרסמה היום (שלישי) האגודה, ישנן כמה המלצות לשינוי אורח החיים היכולות לסייע בהפחתת הסיכון לחלות במחלה.

בדו״ח האחרון שפרסמה הקרן לחקר הסרטן העולמית מופיעים 12 סוגי סרטן הקשורים לסובלים ממשקל עודף או השמנת יתר, זאת ועוד צויינו חמישה סוגים חדשים לעומת הדו״ח שפורסם לפני עשור.

אם כן, יש קשר בין התזונה ורמת הפעילות הגופנית למניעת מחלות. זאת כבר רבים יודעים. אך עד כמה ומה הם השינויים הנחוצים להפחתה ממשית של מחלת הסרטן?

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הכל בחיים מסתכם באיזון. מקור: Shutterstock

 

תזונה 

רבים סבורים ומודעים לכך שיש קשר בין תזונה לבריאות הגוף. בהנחיות החדשות ישנו דגש על מזונות טבעיים על פני אלו המעובדים. 

לכאורה, דיאטות המבוססות על ירקות, שעועית ואפונה אמורים להפחית את הסיכוי לחלות בסרטן. כמו גם פירות כמובן, אך בדגש על כך שיהיו שלמים וטריים ולאו דווקא משומרים או סחוטים. עוד מציינים המומחים, מעבר מקמח לבן, מעודן לדגנים מלאים טובים הרבה יותר לחסינות הגוף. 

כחלק מן ההנחיות החדשות, כמה מהדברים שאולי רובנו אוהבים ביותר, הרופאים ממליצים דווקא לוותר עליהם, לפחות להפחית משמעותית. בשר אדום או בשר מעובד, כמו סטייק לדוגמא.

בעניין האלכוהול. אם ניתן לוותר על כך לגמרי, זה ההמלצה הגורפת. אך במידה ועדיין רוצים להמשיך לשתות משקאות חריפים, המומחים ממליצים להגביל את השתייה, כוס אחת ביום עבור נשים, ואילו גברים, שתי כוסות מקסימום.

 

אפשר להמשיך להינות מבשר טוב או כוס יין, רק במינון הנכון. מקור: Shutterstock

 

פעילות גופנית

ההנחיות החדשות נוגעות לכל ההיבטים בשגרת אורח חיים בריא, כמו לזוז הרבה יותר. נראה כי יש טרנד מתמשך בשנים האחרונות לאימונים ופעילות גופנית באופן כללי. גם המומחים מסכימים, כי תזוזה באופן שכיח במהלך השבוע יכולה להביא למצב בריאותי טוב יותר, כמו גם למנוע מחלות כמו סרטן. 

בעוד שההמלצות הקודמות דיברו על כ-150 דקות שבועיות המומלצות עבור אימונים בעצימות בינונית, הרי שכעת המומחים מדברים על עלייה בכמות הזמן, בין 150-300 דקות שבועיות. יותר מזה, ההנחיות טוענות כי פעילות גופנית שבועית העולה על 300 דקות זה המצב האופטימלי.

למרות שרוב חדרי הכושר והמכונים היו סגורים כמה חודשים בגלל הקורונה, אנחנו ממש לפני סיום של הסגה הזאת, מעבר לכך שהרבה מזה אתם יכולים לעשות בבית. אז תקדישו זמן במהלך השבוע כדי להזיז את הגוף, בסה״כ, זה בשבילכם. 

 

נגמרו התירוצים. זה למען הבריאות שלכם. מקור: Shutterstock

 

תזונאית וסופרת זוכת פרסים ב-CNN, ליסה דרייר, אומרת כי ההנחיות החדשות פשוט משקפות את המחקרים האחרונים בעולם המדע. ״ההנחיות המעודכנות הללו מחזקות את מה שאנחנו יודעים ממחקרים מדעיים קודמים שחשפו - שתזונה עשירה בסיבים, פעילות גופנית והגבלת אלכוהול קשורה להפחתת הסיכוי הכולל לחלות בסרטן באופן כללי, כולל סיכון נמוך יותר לסרטן השד, הערמונית, והסיכון לסרטן מעי הגס״, אמרה דרייר.

עוד הוסיפה התזונאית: ״חשוב לציין כי התרומות השונות של תזונה בריאה ומאוזנת הוכחו כמשמעותיות יותר בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן מכל המלצת תזונה אחרת - דבר שהתזונאים אומרים כבר שנים״.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE