הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ההתאוששות הכלכלית תימשך תקופה ארוכה": נתונים מדאיגים בדו"ח האבטלה השבועי
כלכלנים רבים העריכו כי כמות המובטלים תצנח בכמה מאות אלפים, אך בפועל נרשמה ירידה קלה בלבד, וכמיליון וחצי איש הגישו בקשה ראשונית לדמי אבטלה בשבוע החולף. בפועל, ישנם יותר מ-20 מיליון איש שעדיין מקבלים סיוע ממשלתי

1.5 מיליון איש הגישו בשבוע שעבר בקשה ראשונית לקבלת דמי אבטלה, כך עולה מנתונים שפורסמו הבוקר ע"י משרד העבודה האמריקאי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

לפי ההערכות של כלכלנים וול סטריט, הנתון היה אמור להיות נמוך בכ-200 אלף, ולנוע סביב 1.3 מיליון בקשות. בפועל, המספר היה גבוה בהרבה, ולמעשה היה נמוך רק ב-58 אלף לעומת 1.566 מיליון הבקשות שהוגשו בשבוע שהסתיים ב-6 ביוני.

חשוב להדגיש כי מדובר בבקשות ראשונות לסיוע כספי, דבר שמעיד על כך שאנשים ממשיכים לאבד את מקום עבודתם על אף שבתי עסק רבים נפתחים מחדש. מצד אחד, מדובר בשבוע ה-13 ברציפות שבו יותר ממיליון איש מגישים בקשות ראשוניות לקבלת הסיוע - נתון שבהחלט מעורר דאגה. מאידך, גם מדובר בשבוע ה-11 ברציפות שבו הנתון נמצא בירידה, וזאת לאחר שהגיע לשיא קרוב ל-7 מיליון בקשות בשלהי חודש מרץ.

מעבר לכך, ראוי לציין כי עד משבר הקורונה, שיא הבקשות שהוגשו בתוך שבוע עמד על 695 אלף "בלבד" - כמות שנקבעה בספטמבר 1982.

כמות הבקשות המתמשכות - נתון המעניק תמונת מצב מדויקת יותר על כמות המובטלים - ירד רק ב-62 אלף במהלך השבוע החולף, וכיום ישנם 20.5 מיליון איש המקבלים דמי אבטלה מזה שבוע שני או יותר. מתחילת המשבר, יותר מ-45 מיליון איש איבדו את מקום עבודתם.

"הנתונים, בייחוד העובדה שנרשמה ירידה של 58 אלף בלבד, מאכזבים. אפילו בשבוע הגרוע ביותר במהלך המשבר הכלכלי ב-2008 הוגשו 665 אלף בקשות", מסביר איאן שפרדסון, הכלכלן הראשי של חברת Pantheon Macroeconomics. עוד הסביר כי הוא "לא יודע לומר מדוע מספר המובטלים עדיין כה גבוה. זה עדיין ההלם הראשוני של המשבר שממשיך לחלחל בעסקים, או שמא מדובר בעסקים שסברו שהם יכולים לצלוח את המשבר, וכעת הם מוותרים? אולי זה שילוב של שני הדברים. לכאן או לכאן, הנתונים מאוד מאכזבים ורק מדגישים כי ההתאוששות תימשך תקופה ארוכה, בייחוד בפן הכלכלי".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE