הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מושל קליפורניה הורה: כלל התושבים נדרשים לחבוש מסכות ביציאה מהבית
בהודעה שנמסרה מניוסאם הוסבר כי ההחלטה התקבלה לאחר שנתוני הקורונה במדינה זינקו בשבועות האחרונים. "התוכנית לפתיחת המשק תצליח רק אם נפעל בצורה בטוחה ולפי המלצות רשויות הבריאות", הסביר המושל; ילדים קטנים ובעלי נכויות יקבלו פטור מהצו

מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, חתם לפני זמן קצר על צו מנהלי, במסגרתו כלל תושבי המדינה ידרשו לעטות מסכות במקומות ציבוריים ובאזורים שיוגדרו כ"בעלי סכנת הידבקות גבוהה", לרבות בתחבורה הציבורית, במרכזי הקניות ועוד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם (צילום: AP)

 

ההחלטה התקבלה לאחר שבשבועות האחרונים קליפורניה רושמת עלייה מדאיגה במספר חולי הקורונה ברחבי המדינה. עד כה, חבישת המסכות נותרה בגדר המלצה בלבד, אך, כאמור, כעת מדובר בהנחיה מחייבת.

שינוי המדיניות פורסם פחות משבוע ימים לאחר שמחוז אורנג' בדרום המדינה ביטל את הצו המנהלי שחייב את התושבים לחבוש מסכות. ביטול זה אף גרם לרשויות מקומיות רבות לבחון את הסוגיה. יש להזכיר כי במידה שרשויות המדינה והרשות המקומית חותמות על צווים הסותרים אחד את השני (כמו במקרה של מחוז אורנג'), ההנחיה המחמירה ביותר היא זו שתקפה. דהיינו, גם תושבי מחוז אורנג' יידרשו לשים מסכות.

 

 

"אומר את זה בצורה הכי פשוטה שיש: אנחנו רואים יותר מדי אנשים שמסתובבים בלי מסכות, דבר שמסכן את ההתקדמות הממשית שהשגנו במאבק נגד הנגיף", מסר המושל והמשיך, "התוכנית לחדש את המשק ולהחזיר את התושבים למקומות העבודה שלהם תצליח רק במידה שכולנו נפעל בצורה בטוחה ולפי המלצות רשויות הבריאות. זה אומר לשים מסכות, לשטוף ידיים ולשמור על ריחוק חברתי".

ילדים מתחת לגיל שנתיים, ואנשים בעלי מחלות רקע המגבילות את היכולת שלהם לחבוש מסכות, לא ידרשו לעשות זאת. בנוסף, ההנחיה לא תהיה בתוקף כאשר יושבים לאכול במסעדה, ותושבים שיכולים לשהות במרחב ציבורי תוך כדי שמירה על ריחוק חברתי גם לא יחויבו לשים מסכות.

לא ברור כיצד, אם בכלל, רשויות החוק צפויות לאכוף את ההנחיה, כמו כן לא ברור אם יוטלו קנסות על מי שמפר את הצו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE