הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היסטוריה: "טראמפ מוכן להיפגש עם מאדורו"
נשיא ארה"ב הביע היום מוכנות לפגישה עם נשיא וונצואלה ניקולאס מאדורו זאת לאחר שבעבר ארה"ב איימה בפלישה צבאית למדינה הדרום אמריקנית. בעלת הברית של סין ורוסיה תזדקק לכל עזרה אמריקנית כלכלית בשלב זה, במקביל עבור הנשיא מדובר במהלך גאוני שעלול לייצר תמיכה רבה במישור יחסי החוץ

התפתחות דרמטית בזירה הגיאו-פוליטית. 

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ אמר כי ישקול פגישה עם נשיא המדינה הסוציאליסטית וונצואלה ניקולאס מאדורו, אשר הואשם רק לפני מספר חודשים על ידי הממשל הפדרלי בסחר בסמים ובטרור נרקוטי.

מאדורו תפס בכוח את השלטון מאז נפטר הנשיא המיתולוגי של וונצואלה הוגו צ'אבס, במהלך השנים האחרונות סבלו תושבי וונצואלה מתנאי רעב ועוני קשים ביותר, ומכוח צבאי בלתי מידתי שהופנה כלפי האוכלוסייה המקומית.

בתוך כך רק לפני מספר חודשים נעשו ניסיונות של מספר ותיקי מלחמה אמריקנים לתכנן פלישה מקומית לתוך שטח וונצואלה, הניסיונות הללו עלו בתוהו ונחלו כישלון חרוץ.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ייתכן ואחשוב על זה, מאדורו היה רוצה להיפגש", אמר הנשיא לאקסיוס, בריאיון שפורסם מוקדם יותר היום (ראשון).

"אני אף פעם לא מתנגד לפגישות - אתם יודעים, רק במקרים נדירים אני מתנגד לפגישות, אני תמיד אומר, אפשר להפסיד מעט מאד בפגישות. אך נכון לרגע זה סירבתי להם".

בכיר לשעבר בממשל טראמפ, מסר כי מדובר בדאגה חוזרת לגבי האפשרות שהנשיא יהיה מוכן להיפגש עם מאדורו, אשר ממשלתו אינה מוכרת באופן רשמי על ידי ארה"ב כממשלה החוקית והלגיטימית של המדינה הדרום-אמריקנית והעשירה בנפט ובמשאבים טבעיים אחרים.

ארה"ב, ועוד כתריסר מדינות תומכות ומעודדות את ממשלתו הגולה של חואן גוויאדו, בו הן רואות כמנהיגה האמיתי של וונצואלה.

אך טראמפ, כפי שטוען ג'ון בולטון בספרו החדש, חושב שגוואידו "חלש", לעומת מאדורו אותו רואה טראמפ כ"חזק", בתגובה לדברים הללו אמר טראמפ כי בולטון "משוגע", ו"האדם הכי טיפש על פני כדור הארץ", על כך שתמך במלחמת עירק.

פגישה אפשרית בין טראמפ ומאדורו עלולה ליצור חיץ עמוק בין וונצואלה וסין, ובין וונצואלה ורוסיה.

רוסיה וסין ידועות כבעלות הברית המסורתיות של המדינה שבעבר הייתה אחת העשירות בדרום אמריקה בטרם המשטר הסוציאליסטי שלה הלאים את מרבית משאביה הטבעיים והפך אותה למדינה השנייה הכי ענייה בדרום אמריקה לאחר בוליביה.

אין ספר כי בהתקרב תאריך הבחירות לנשיאות פגישה מתוקשרת בין הצדדים עלולה להירשם כהישג מבחינת הנשיא בכל הנוגע לאופן בו הוא מנהל את יחסי החוץ של ארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE