הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ: "תאמר לביבי שיש לו אור ירוק לפעול באיראן"
עוד גילויים חדשים מספרו של ג'ון בולטון, עתה מסתבר כי נשיא ארה"ב הבטיח לראש ממשלת ישראל גיבוי מלא במידה ויבחר להשתמש בכוח כדי לעצור את תכנית הגרעין של הרפובליקה המוסלמית

אחד הגילויים החדשים והמעניינים ביותר מספרו החדש של ג'ו בולטון הינה הידיעה כי הנשיא התכוון לגבות תקיפה ישראלית כנגד מתקני הגרעין של איראן.

בחלק המתאר את החיפוש החמחמק אחר שלום ישראלי-ערבי, בולטון כותב כי טראמפ אמר לו באחד מהרגעים בה ישראל הביעה דאגה ביחס לתכנית הגרעין האיראנית,

"תגיד לביבי שאם הוא ישתמש בכוח, אגבה אותו. אמרתי לו את זה, אך אתה יכול לומר לו זאת שוב".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למרות שהגילוי לא זכה לחשיפה רבה בתקשורת האמריקנית בישראל נראה כי הוא עתיד לעורר הדים וזאת למרות שהממסד הביטחוני בישראל מביע חששות לגבי "תקיפה מקדימה", מבלי להבטיח גיבוי אמריקני. 

עתה לאור הגילוי החדש נראה כי ירושלים נהינת מאור ירוק לפתרון צבאי של בעיית הגרעין האיראני וכי 'התירוצים' של ישראל לגבי חוסר יכולתה לפעול לבד - אינם עניין מציאותי.

ישראל כידוע ממשיכה להביע חשש מתכנית הגרעין האיראנית למרות שבטהרן מבטיחים כי התכנית נועדה למטרות אזרחיות.

באחד מחלקי הספר בולטון חושף את חילופי הדברים הבאים בינו ובין נשיא ארה"ב בכל הנוגע לאיראן

"לגבי איראן, דחקתי בנשיא להקדים את הסגת הסכם הגרעין והסברתי מדוע השימוש בכוח נגד תוכנית הגרעין של איראן עשוי להיות הפיתרון היחיד שנמשך".

טראמפ השיב "אתה תאמר לביבי [ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו], שאם הוא ישתמש בכוח, אני אגבה אותו. אמרתי לו את זה, אבל אתה תאמר לו שוב".

בחלקים אחרים בספרו של בולטון נחשפים שיחות שונות בנוגע למצב הרגיש בסוריה בין טראמפ ובין צוות הביטחון שלו, כולל פרטים על אירועים של שימוש בנשק כימי שאירעו במדינה קרועת המלחמה.

כמו כן יש פירוש של עמדת ארה"ב לגבי הכורדים, ניתוח של נושא ההתערבות הרוסית בסוריה, וגם כיצד ארה"ב מנהלת את המדיניות למול טורקיה באיזור כמו גם את סוגיית "ההתרחבות האיראנית" שהנשיא הפך לאחד מאבני היסוד במדיניות החוץ שלו במזרח התיכון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE