הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות הקשר שנמצא בין מוצר הגינה הפופולרי לסרטן הדם, ענקית התרופות הגרמנית תשלם מיליארדים לאמריקנים
חברת Bayer שנהגה לגנוב פטנטים מדעיים מיהודים ולשלוח אותם לאחר מכן למחנות ריכוז שוב מסתבכת, הפעם מוצר ה-Round-Up הידוע כקוטל העשבים הפופולרי של חברת הבת שלה מונאנסטו נמצא במוקד, לאחר כ-50 אלף תביעות תיאלץ החברה מהעיר לברקוזן בגרמניה לשלם למעלה מ-10 מיליארד דולרים בפיצויים

חברת Bayer מגרמניה הידועה כמי שגנבה מאחד ממדעניה היהודיים (ארתור איייכנגרין) את הפטנט לתרופת האספירין (ולאחר מכן שלחה אותו למחנה הריכוז טרייזשנטאדט), ושמאז גרפה מאות מיליארדי דולרים כתמלוגים לתרופה הנמכרת ביותר בהיסטוריה, תוך שהיא מסתירה את פשעיה הרצחניים ובלא הענקת קרדיט למדען היהודי שגילה את התרופה, שוב מסתבכת בצרות - הפעם בארה"ב.

עתה במוקד הסערה מצויה חברת הבת של ענקית התרופות, 'מונסאנטו' שנרכשה לפני מספר שנים על ידי באייר. מונסאנטו, נתבעת על המשך השימוש הנרחב במוצר ה-Round-Up שנועד לקטל עשבים אשר למרות אזהרות הולכות ונשנות של מדענים, גימדו מדעני החברה את ההשפעות הקליניות האפשריות של הקוטל רב העוצמה כולל קשר מוכח לסרטן הדם.

למרות כל זאת, נשאר המוצר על המדפים והמשיך להיות הבחירה של מיליוני אמריקנים לטיפול בגינה, שדות חקלאיים, ואזורי ייבול אחרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עתה החברה תיאלץ לשלם כ-10 מיליארד דולרים ללקוחות החברה שנפגעו מה'גליפוסטאט', המרכיב הפעיל הנמצא ב-Round-Up ושנקשר לעשרות אלפי מקרים של סרטן הדם בקרב לקוחות אמריקנים.

העיתון הגרמני ה'האנדלסבלאט', דיווח כי זהו סכום הפשרה אליו הגיעו נציגי הצדדים לאחר שהוגשו כעשרות אלפי תביעות כנגד החברה - ליתר דיוק מספר התביעות עלה נכון לעתה ללמעלה מ-50 אלף - כאשר בתחילה נדמה היה כי סכום הפשרה אף עלול להגיע לכ-20 מיליארד דולרים.

במקביל, מדענים הוכיחו כי שימוש במוצר מעלה ב-41% את הסיכוי לחלות בסרטן מסוג "לימפומה שאינה הודג'קין", וכבר בשנת 2018 חבר מושבעים בעיר סן פרנסיסקו העניק לאחד מעובדי הגינה של בית ספר מקומי, גנן העונה לשם דוויין ג'ונסון, סכום של כ-289 מיליון דולרים לאחר שחלה בסרטן שאינו ניתן לריפוי בעקבות שימוש חוזר ונשנה במוצר שהיה זמין במקום עבודתו - באייר נאלצה לשלם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE