הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"ערך הבית האמריקאי צפוי לרדת במהלך המחצית השניה של 2020"
דו"ח זילו : צופה לצד האטה ואף ירידה מתונה בתקופה הקרובה של ערך הבתים. אופטימיות זהירה בהמשך, בכפוף לסינכרון עם המציאות המקרו הכלכלית של 2021

על פי מדד "זילו-ערכי-בתים" שמפורסם בימים אלה, ערך בית ממוצע בארה"ב עומד על כ-251,598 דולר, נכון למאי 2020. זו עלייה של 4.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אולם, בשכלול אפקט הקורונה ובחינת המדדים האחרונים, נראית האטה בעליית הערך, ואף צפויה ירידה במחצית השנה השניה של 2020.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האטה בחודש מאי וצפי לירידה מתונה במחצית השניה של 2020


באפריל 2020, ערכי הבתים צמחו ב- 0.41% בחודש, לעומת החודש הקודם. אך בחודש מאי נרשמה האטת עליה לכדי 0.35% בלבד. זו ההאטה המשמעותית ביותר, מאז מרץ 2019 וסימן אפשרי לכך שהשוק פונה לירידות בערכי הבתים בחודשים הקרובים. התחזית האחרונה של צוות המחקר הכלכלי של זילו מציגה צפי של ירידת ערכי בתים בשיעור של 1.8% עד אוקטובר 2020 עם נקודת שפל צפויה בפברואר בשנה הבאה. כל זאת לצד התאוששות איטית במחצית אמצע האביב של שנת 2021. התחזית השנתית משנה לשנה צופה ירידה של 0.7 אחוזים בערכי הנדל"ן.

בבחינת המצב הנוכחי נראה שמגמת הנסיגה במחירים היתה נפוצה ב- 27 מתוך 35 המטרופולונים הגדולים ביותר בארצות הברית.

מגמת האטה המשמעותית ביותר בערך הבתים, נרשמה במהלך אפריל באזורים היקרים ביותר: סן פרנסיסקו, סן חוזה, לוס אנג'לס וסיאטל.  כך גם באזורים שהיו השווקים החמים ביותר עד לפרוץ המשבר: פיניקס, קולומבוס ואינדיאנפוליס. וכמובן בערים במדינות עם מספר גבוה יחסית של חולים ב- COVID-19  דוגמת דטרויט ופיטסבורג.ערכי הבתים  רשמו צניחה משמעותית יותר במדד הזמן שבין אפריל לחודש מאי,  בחמש ערים גדולות: סן פרנסיסקו, סן חוזה, פיטסבורג, לוס אנג'לס וסקרמנטו.


צפי להתאוששות לקראת אביב 2021 

כאמור למרות האטה הקיימת והעתידית הצפויה, עדיין ניתן הסבר מניח את הדעת ליציבות היחסית של שוק הנדל"ן ומניעת צלילה חדה עד כה: "קוני בתים חזרו לשוק מוקדם יותר ממה שהיה צפוי לנוכח מצב הכלכלה, ומצאו שוק שרעב למלאי בגלל אי ​​וודאות המוכרים. ביקוש משופר זה תמך במחירי הדירות ונראה כי הוא נתן למוכרים דחיפה של אמון עם רישומים חדשים", אמר סקילר אולסן, כלכלן ראשי בכיר בזילו: "השאלה הבאה שעומדת בפני ענף הדיור היא ה האם צמיחה זו יכולה להמשך לטווח ארוך או שהיא זמנית בלבד?  כל זאת, לאחר שעוצמות הביקוש שנבנו במהלך ההקפאה הזמנית של שוק הנדל"ן מחודש מרץ, עשויות להעצר. סביר להניח כי אם המשק האמריקאי ידשדש, גם ענף הדיור ירגיש את האטת המקרו במשק ולא יוכל להשאר בבועה, ולכן ערכי הבית יצנחו בחודשים הקרובים."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE