הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק וניו ג'רזי קבעו: מבקרים ממוקדי הקורונה בארה"ב ידרשו להיכנס לבידוד
ביחד עם קונטיקט, מדינות ה"טריי-סטייט" גיבשו מדיניות לפיה התושבים במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10%, יחוייבו לשהות בבידוד במשך 14 יום. רשימת המדינות הנכללות במדיניות זו תעבור עדכון בכל יום, וכעת מדובר בלא פחות מתשע מדינות, לרבות אריזונה, פלורידה וטקסס

ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט פרסמו הבוקר (רביעי) אזהרת מסע משותפת, במסגרתה מי שיבקש להגיע לאזור ממדינות שבהן שיעור הנדבקים בקורונה גבוה באופן חריג, ידרש לשהות בבידוד במשך 14 יום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מושלי שלוש המדינות - אנדרו קואומו (ניו יורק), פיל מרפי (ניו ג'רזי) ונד למונט (קונטיקט) - ערכו לפני זמן קצר מסיבת עיתונאים שבה הודיעו על המהלך: "עלינו לוודא שהנגיף לא יופץ בשנית ע"י נוסע במטוס. עבדנו קשה מאוד כדי להוריד את שיעור הנדבקים, ואנחנו ממש לא רוצים לראות את הנתון עולה שוב", הסביר קואומו.

עוד הסביר מושל ניו יורק כי דרישת הבידוד תחול על תושבים במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10%, לפי הממוצע ב-7 הימים האחרונים (או לחילופין, במדינות שבהן שיעור ההדבקה גבוה מ-10 על כל 100 אלף תושבים). חשוב להסביר כי הנתונים יעברו עדכון בכל יום, ולפי השינויים שיירשמו יוחלט האם להכניס מדינות נוספות לתוך הרשימה, או להוציא מדינות ממנה.

 

 

 

 

נכון להיום, תושבים מ-9 מדינות ידרשו להיכנס לבידוד של שבועיים בעת הביקור בניו יורק, ניו ג'רזי או קונטיקט: פלורידה, טקסס, צפון קרוליינה, דרום קרוליינה, אלבמה, אקרנסו, אריזונה, וושינגטון ויוטה.

 

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו (צילום: Getty Images)

 

כזכור, רק לפני חודשים בודדים, אזור הטריי-סטייט, והעיר ניו יורק בפרט, הוגדרו כמוקדי הקורונה בארצות הברית. לקראת סוף חודש מרץ, הנשיא טראמפ אפילו שקל להטיל סגר על שלוש המדינות - דבר שלא קרה בסופו של דבר. בשיא המשבר, כ-800 איש מתו מדי יום בניו יורק, אך מאז נרשם שיפור ניכר וכיום הנתון עומד על כ-25 מקרי מוות ביממה.

גם מדינות אחרות נערכו בהתאם: רוד איילנד אסרה על כניסת רכבים עם לוחיות רישוי של ניו יורק, ופלורידה אף הורתה לתושבים המגיעים מהאזור לשהות בבידוד ביתי למשך שבועיים.

"אין אזור בארצות הברית ששילם מחיר כבד יותר בחיי אדם. אצלי במדינה איבדנו 13 אלף קרובי משפחה, וניו יורק וקונטיקט שילמו מחיר כבד אף הן", הסביר המושל מרפי, שהוסיף כי ההחלטה להכניס מבקרים לבידוד הינה "הצעד ההגיוני והאחראי ביותר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE