הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המדינה הזו בדרך לשנות את שמה בשל "קשר בין השם הקיים ובין העבדות"
למרות שהייתה המדינה הראשונה לאסור על סחר עבדים בשטחה ולחוקק חוקים של חופש דת ומצפון, המדינה שהפכה למקלט עבור יהודים ושאר נרדפים מחליטה לשנות את שמה בשל מילה אחת בשמה שמעוררת אי נוחות בקרב מיעוט מתושביה

מושלת רוד איילנד, המדינה הקטנה והציורית הממוקמת בצפון מזרח ארה"ב, בסמוך לקונטיקט ומסצ'וסטס, הודיעה על צו מיוחד שבמסגרתו היא מורה על שינוי שמה הרשמי של המדינה. ג'ינה ריימנדו, קוראת לתושבי המדינה לאשר את המהלך בחודש נובמבר הקרוב כאשר יגשו לקלפיות להצביע עבור המועמד מטעם המדינה לנשיאות ארצות-הברית.

שמה המלא של המדינה הינו "מדינת רוד איילנד ומטעי פרובידנס", שם המקשר את המדינה עם מטעי העבדים שהיו נפוצים במהלך המאות ה-17 וה-18 בקולניות הבריטיות שהתקיימו במזרח ארה"ב.

על כן ריימונדו טוענת כי יש לשנות את השם של המדינה בעלת 80% אוכלוסייה לבנה - כאשר ברור כי המילה "מטעי" - העלולה לייצר קונוטציה למטעי העבדים היא אשר מעוררת מחלוקת. בפועל ברוד איילנד לא היו עבדים ב-240 השנים האחרונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"במשך שנים רבות התקיים דיון ציבורי שנגע בהסרת השם 'מטעי', משמה של מדינת רוד איילנד, רבים מתושבי המדינה מצאו את השם מכאיב, שכן השם קשור באופן כה קרוב לעבדות". 

"הכאב שבקירבה זו גורם לכמה מתושבינו לחוש אי נעימות, ועל תושבי רוד איילנד לעשות כל שביכולתם להבטיח שכל חברי הקהילות יוכלו לחוש גאווה במדינתנו", מסרה ריימונדו.

נכון לעתה, ריימונדו ואנשי משרדה החלו להשתמש בשם "מדינת רוד-איילנד", בכל התכתובות הרשמיות, והמסרים האלקטרוניים מטעם משרד המושלת.

בנוסף, גורמים רשמיים הורו על בחינתה של צורת החותם הרשמי המצויה על מסמכי המדינה הרשמיים היוצאים מבירתה, פרובידנס.

 

החותם הרשמי של מדינת רוד-איילנד, מציין אף הוא את המונח Plantations (מטעים)

"אני מפצירה במצביעים לאשר את שינוי השם בנובמבר. אעשה מעתה את כל שביכולתי כדי לחסל את השם הקודם מכל תכתובת רשמית של רשויות המינהל במדינתנו", מסרה ריימונדו.

עצומה ל"שינוי שמה הרשמי של רוד איילנד", זכתה לכ-7,700 חתימות מאז פירסומה לפני כשבועיים.

בתוך כך, למרות ניסיונות ההלקאה העצמית של המושלת ממוצא איטלקי, לו הייתה בודקת את דפי ההיסטוריה הייתה מגלה שרוד איילנד הייתה המדינה הראשונה בארה"ב לאסור בחוק את סחר העבדים משטחיה.

עוד הייתה מגלה כי מייסד המדינה, הכומר חובב-היהודים רוג'ר וויליאמס, הפך אותה כבר במהלך המאה ה-17 למקום מקלט עבור יהודים, קתולים ונרדפים אחרים, והנהיג בה חופש תעסוקה, חירות מצפון, וכמובן חירות דתית שהקפידה על הפרדת דת ומדינה ועל ייצוג שווה לכל תושבי המקום.

במדינה בת מיליון התושבים, אף נמצא בית הכנסת העתיק בארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE